موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

دوستان عزیز

خوانندگان محترم

عزیزان ِ جان

 

آیا مطالب این درگاه و وبلاگ

به دردتان می‌خورد؟

چطور از موفقیت و توسعه فردی بنویسم که بیشتر استقبال کنید و بیشتر به دردتان بخورد؟

در حوزه توسعه فردی، دنبال چه مطالب و دانشی هستید؟

 

لطفاً پاسخ بدهید تا رویکرد را کمی عوض کنم.

تشکر

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۵۹
عیسی محمدی

این‌روزها همه وارد بورس شده‌اند، شما چطور؟

خیلی از این خیلی‌ها هم، نمی‌دانند چه کار کنند.

واقعاً یعنی نمی‌دانند باید چه کار کنند؟

روزی،‌روزگاری که آیت‌الله العظمی بهجت، مرجع تقلید شیعیان زنده بود، گروهی که از مقامات عرفانی و معنوی او مطلع بودند یا شنیده بودند، مدام نامه می‌نوشتند یا از ایشان درخواست رهنمود می‌کردند. غالباً هم می‌گفتند که واقعاً نمی‌دانند چه کار باید بکنند و همین‌طور مانده‌اند.

ایشان هم با همان سادگی خودشان، می‌گفتند یعنی چه که نمی‌دانید چه کار باید بکنید؟ رساله‌های عملیه هست؛ بروید و عمل کنید؛ همین.

یا می‌گفتند که به چیزهایی که می‌دانید عمل کنید، بقیه موارد که نمی‌دانید روشن خواهد شد.

کل ماجرا چنین است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۸:۰۴
عیسی محمدی

در دنیای فوتبال دو تا رونالدو داریم؛ البته به واسطه این‌که زمان رونالدوی پرتغالی به ما نزدیک‌تر است، او را بیشتر می‌شناسیم و به یاد می‌آوریم. اما هنوز هم خیلی‌ها هنرنمایی رونالدوی برزیلی را به یاد داشته و او را بهترین می‌دانند.

آریگو ساکی، معتقد است که کیفیت رونالدوی برزیلی بهتر از رونالدوی پرتغالی است؛ ولی یک مشکلی وجود دارد: رونالدوی برزیلی تنبل بوده و بیشتر منتظر فرصت است و کم می‌دود.

نتیجه؟ این‌که رونالدوی پرتغالی بیشتر می‌دود و بیشتر دنبال فرصت است و فرصت‌طلب‌تر است. این، یکی از اسرار بزرگ دنیای موفقیت و توسعه فردی است؛ این‌که منتظر فرصت نمانید، بدوید و به فرصت برسید؛ با شدت هرچه تمام‌تر.

این ایده فوق‌العاده‌ای است، نه؟

مهم نیست در چه شرایطی هستید،

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۲۲
عیسی محمدی

دونالد ترامپ، قبل از این‌که رئیس‌جمهور آمریکا شود، یک چهره اقتصادی و البته یک چهره رسانه‌ای هم محسوب می‌شد. او در آن روزها کتاب‌هایی هم در حوزه موفقیت می‌نوشت؛ از جمله کتاب‌هایی با مشارکت رابرت کیوساکی.

در یکی از این کتاب‌ها، ترامپ درباره قدرت بالای یک نام مشهور صحبت می‌کند. بحث جالبی را هم پیش می‌کشد. می‌گوید یک‌بار، یکی از مولتی‌میلیاردرهای نیویورک، به او زنگ زده بود تا در یکی از رستوران‌های لاکچری و خاص که فقط به شناخته شده‌ها امکان رزو می‌داد، جا برایش رزرو کند. اما چرا؟ چون کسی این مولتی‌میلیاردر را نمی‌شناخت. بعد ترامپ می‌گوید چه فایده اگر شما این همه پول داشته باشید اما برای رزرو جا در چنین رستورانی، دست به دامان دیگران شوید؟

سپس بحث‌هایی درباره قدرت یک نام مشهور را پیش می‌کشد؛ این‌که اول باید مراقب نام‌تان باشید و سپس نام‌تان، مراقب شما خواهد بود. و این‌که در ابتدا، هر جا لازم شد خودتان و کارتان و موفقیت‌هایتان را معرفی کنید.

با این ایده او موافقم؛ یک نام مشهور قدرت بالایی دارد؛ قدرتی که به قول ترامپ گاهی از ده‌ها و صدها کتاب هم بیشتر است. جالب این‌که در ایران، گاهی مستعدترین‌ها به مدیریت‌ها و موفقیت‌های کلان نمی‌رسد، بلکه در همان حوزه، متخصصانی که معروفتر هستند، سمت‌ها را جارو می‌کنند. این آیا جالب نیست؟

در حوزه برند شخصی، توصیه می‌شود که تا می‌توانید برند خودتان را تقویت کنید. به همین دلیل است که بیشتر افراد راهی شبکه‌های اجتماعی و اینترنت و حتی رسانه‌هایی چون رادیو و تلویزیون می‌شوند تا این برند را تقویت کنند.

اما در این‌جا نکته مهمی وجود دارد که باید دقت کنید. همیشه این را یادتان باشد:

  • این‌که صرفاً شما را بشناسند مهم نیست. اساساً این‌که حتی شما را هم بشناسند مهم نیست. پس چه چیزی مهم است؟
  • برای استفاده از برند شخصی، باید بیشتر از این‌که شما را بشناسند، موفقیت‌ها و دستاوردهای شما را بشناسند.
  • و باز هم مهمتر، این‌که به جای این‌که موفقیت‌ها و دستاوردهای شما را بشناسند، باید بدانند که شما می‌توانید دوباره این موارد را به راحتی تکرار کنید.

در این صورت است که شهرت اجتماعی و اینترنتی، به فریاد شما خواهد رسید. وگرنه صرف این‌که مشهور باشید، کسی را به این نتیجه نمی‌رساند که بله، می‌توانیم به فلانی هم اعتماد کرده و این کار را به او بسپاریم.

پس، از این به بعد در حضور خودتان در شبکه‌های مجازی تجدید نظر کنید. دیگران باید شما را به موفقیت بشناسند و تکرار آن؛ و البته به صورت پوششی. یعنی نه این‌که به طور مستقیم فقط خودتان را تبلیغ کنید؛ این که می‌شود یک بروشور تبلیغاتی. باید در پوشش چیزی دیگر عمل کنید ولی موفقیت‌ها و دستاوردهایتان را در معرض دید بگذارید.

 

----------------------------------------------------------------------

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۲۷
عیسی محمدی