33 نکته درباره هنر دیده شدن و برندینگ شخصی از برایان تریسی/ موفقیتهای عظیم در سایه نمایش تواناهاییهایی شماست...
چهارشنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۲۱ ب.ظ
33 نکته درباره
هنر دیده شدن
#برندینگ_شخصی
#پرسونال_برندینگ
از
#برایان_تریسی
- 🔹دقت کردهاید که بعضی از کارکنانی که کارآمدتر و توانمندتر از دیگر همکاران خود نیستند، ترفیع و دستمزد بیشتری میگیرند؟ این منصفانه نیست. چرا واقعا؟
- 🔹واقعیت این است که نه تنها در کاری که انجام میدهیم باید خوب باشیم، بلکه باید دیگران هم خوب بودن ما را در آن کار ادراک کنند؛ انسانها موجوداتی ادراکی هستند.
- 🔹آنچه تعیین میکند آنان چگونه فکر و عمل میکنند، این نیست که آنان چه میبینند، بلکه این است که از آنچه میبینند چه برداشتی دارند؛
- 🔹همکار شما به عنوان فردی شناخته میشود که به هر دلیلی شایستگی ترفیع بیشتری را دارد، حتما این اتفاق برایش میافتد چرا که دیگران او را چنین شناختهاند؛ هرچند که شما معتقد باشید که اگر چنین فرصتی را بهتان بدهند شما هم میتوانید این کارها را بکنید؛
- 🔹کارهایی است که میتوانید انجام بدهید تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرید؛
- 🔹اگر بیشتر در معرض دید قرار بگیرید، سرعت پیشرفت شما هم فوقالعاده بیشتر خواهد شد؛
- 🔹نقطه شروع برای اینکه بیشتر دیده شوید، این است که توانمندیتان را رشد بدهید و ببینید برای مدیران و رئیسان شما چه چیزهایی در شرکت و سازمان مهم است و در آن حوزه توانمند شوید؛
- 🔹دیگران باید شما را فردی ببینند که در حوزهاش توان و مهارت بالایی دارد؛ شک نکنید آینده شما وابسته به همین است؛
- 🔹این کار شما را بیشتر از چیزی که تصور میکنید، در معرض توجهها قرار میدهد؛ در معرض توجه کسانی که مهماند و میتوانند امضای پیشرفت شما را پای کارنامهتان بزنند؛
- 🔹اینکه دیگران عملکرد شما را عالی بدانند، یعنی دروازههای فرصت به مسئولیتهای بزرگتر، موقعیتهای بهتر و آینده چشمنوازتر؛
- 🔹کارکشتگی در کاری که میکنید، باید مبنای اولیه شما برای بیشتر دیده شدن باشد؛
- 🔹کارفرها همیشه دنبال عملگراها و مردان عمل هستند؛ کسانی که سریع کارها را شروع کرده و سریع تمام میکنند؛ باید چنین تصویری از خودتان بسازید؛
- 🔹البته این زبدگی مرحله اول است، ولی همه چیز نیست. تصویر کلی شما هم بسیار مهم است؛ از سر تا پا. اینکه مقابل دیگران چطور ظاهر میشوید؛
- 🔹بیشتر مدیران اجرایی تصمیم برای استخدام یک نیرو را در نیمدقیقه اول نهایی میکنند؛ بعضیها که افراطیتر هستند میگویند چهار ثانیه. پس باید در همین زمان کم تصویری کلی و شایسته از خودتان بروز دهید؛
- 🔹جای شگفتی است که بسیاری از افراد زبده و کاردرست، فرصتهای طلاییشان را از دست میدهند تنها به دلیل بدلباسی و بدپوششی؛
- 🔹شاید در زندگی روی خیلی از چیزها تسلط و کنترل نداشته باشید، اما خوشبختانه پوشش و لباس جزو مواردی است که کاملا در اختیار شماست؛
- 🔹با پوشش و نوع رسیدگی به سر و وضع، ثابت میکنید چطور آدمی هستید؛
- 🔹نوع ظهور شما در بیرون، تصویری از انگاره مثبت یا منفی شما در درونتان است؛ اگر عزت نفس داشته و خودتان را دوست دارید و حرفهای و مثبت میدانید، پس به خودتان زحمت خواهید داد که روی پوشش خود کار کنید؛
- 🔹ایده خوبی است که در شرکت و سازمانتان مانند ارشدها و مافوقها لباس بپوشید؛
- 🔹ادراک دیگران تقریبا به واسطه ظاهر شما شکل میگیرد، پس کاملا مطمئن شوید که حرفهای ظاهر میشوید؛
- 🔹اگر مافوقها و مدیران درک کنند که شما یک حرفهای هستید که کاملا به پوشش خودتان و طرز گفتار و ... دارید اهمیت میدهید، درهایی را برایتان خواهند گشود که تا پیش از آن برایتان قابل تصور هم نبود؛
- 🔹روش قدرتمند دیگر برای دیده شدن، پیوستن به یک یا چند انجمن مرتبط با حرفهتان است؛
- 🔹کارگروه اثرگذاری را انتخاب کرده و فعالیت داوطلبانه داشته باشید. دیگران باید درک کنند شما چه کسی هستید و چه تواناییهایی دارید؛
- 🔹میتوانید حتی به یک انجمن خیریه پیوسته و بخشی از زمان و توانتان را هدیه بدهید. این کار شاید برای شما آوردهای نداشته باشد اما باعث میشود تا توسط برخی از افراد مهم دیده شوید (البته کانال مطالعات برندینگ این روش را تأیید نمیکند و صرفا چون نقل قول بوده ذکر میکند و میآورد)؛
- 🔹چند سال پیش عضو اتاق بازرگانی کشور شدم. همه گرفتار بودند و کسی نمییتوانستند در کارگروه آموزش اقتصادی شرکت کنند. من با کمال میل کلی انرژی میگذاشتم و کلی کار هم بود که سرم بریزند. سال بعد چه شد؟ در اجلاس سالانه این اتحادیه شرکت و سخنرانی کردم. حاضران چه کسانی بودند؟ مهمترین مدیران تجاری کشور. کارم گرفت. بعدش مرا موظف کردند در شورای ایالت، به فرماندار و مشاورانش گزارش مهمی بدهم. چنان خوش درخشیدم و معروف شدم که شش ماه بعد، اداره شرکتی با سه برابر درآمد شرکت قبلی پیشنهاد گرفتم. همه اینها حاصل همان فعالیتهای داوطلبانه در آن اتحادیه بود؛
- 🔹دیگر چه کارهایی میشود کرد؟ در پژوهشی که از 105 مدیر اجرایی ارشد انجام شده، دو خاصیتی که بیشترین درصد را در رشد و پیشرفت افراد دارند تشخیص دادند: اول اینکه طرف اینقدر هوش داشته باشد که بتواند کارهای حوزهاش را اولویتبندی کرده و تمرکز بیشتر را روی اولویتهای بالا بگذارد. یعنی که بتواند در میان انبوه کارهای بیربط روز، سریع درک کند که شرکت و سازمان و مدیران ارشد چه نیازی دارند و چه کارهایی در ارتباط با این نیازها باید صورت بگیرد. ویژگی دوم هم حس فوریت و توانایی در انجام سریع کارهاست؛ سرعت در کار؛
- 🔹مدیران ارزش زیادی قائلاند برای کسانی که سریع اولویتها را تشخیص داده و سریع برای انجام و عملیاتی کردنشان حرکت میکنند؛
- اینکه بتوان به کسی اعتماد کرد که میتواند کار را تمام و تکمیل کند، یکی از بزرگترین ارزشها در اقتصاد دنیاست؛
- 🔹وقتی کارفرمای شما به این درک برسد که میتواند شغلی به شما بدهد و دنبال کارش برود و نگران کار هم نباشد، یعنی ورود شما به خط ویژه بزرگراه ترقی و پیشرفت؛
- 🔹راه دیگر برای دیده شدن، این است که مدام مهارتهای مربوط به کارتان را رشد دهید و مطمئن شوید که رئیس و کارفرمای شما در جریان این امر قرار میگیرد؛
- 🔹با رئیستان صحبت کنید، از او بخواهید که کلاسهای جدید و دورهها و نرمافزارهای جدید که به کارتان میآید و باعث رشد بهرهوری و سوددهی شما به شرکت میشود را معرفی کنید تا شرکت کنید. مدیران کسانی را که به شدت دنبال یادگیری برای نفع رساندن به شرکت هستند را خیلی دوست میدارند و این، یعنی موفقیت بزرگ؛
- 🔹در نهایت برای بیشتر دیده شدن، شاداب و مثبت باشید. مردم جذب چنین شخصیتهایی میشوند و دوست دارند با آنها بیشتر کار کنند. وقتی تلاش میکنید تا نگرشی دوستانه به دیگران داشته باشید، مردم هم در صدد جبران هستند تا کاری برایتان کنند و دری برایتان بگشایند؛
- 🔹خلاصه این نکتهها در پنج اصل چنین است: ♦️عالی ظاهر شدن در کارهای مهمی که واگذار شده به شما؛ ♦️داشتن ظاهر و گفتار و لباس مناسب؛ ♦️ گسترش ارتباطات در داخل و خارج شرکت و سازمان؛ ♦️شرکت کردن در دورههای آموزشی برای رشد مهارتها؛ ♦️مثبتنگری و شادابی و خوشرویی...
کانال مطالعات برندینگ شخصی
۰۱/۰۵/۱۲