موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

۲۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

برای یادگیری موفقیت مالی وقت بگذار

در سبک زندگی شما، مسواک زدن، سر کار رفتن، کفش و کیف و پوشاک خریدن، رستوران رفتن، فیلم دیدن، شادی و تفریح و سرگرمی و ... هست، ولی خبری از تفکر مالی نیست. روزانه چند دقیقه، بله چند دقیقه، صرف فکر کردن به مسائل مالی و نحوه استقلال مالی و پس انداز بیشتر و سرمایه گذاری و ... می کنید؟ از همین امروز، چند دقیقه ای را روزانه به این امر اختصاص دهید؛ چرا که خیلی مهم است. نیم ساعت خوب است؛ بنشینید فکر کنید که چه کار باید بکنید، از دیگران مشاوره بگیرید، کتاب درباره اش بخوانید. 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۳:۰۵
عیسی محمدی

امور مالی را رها نکن

لطفاً در زندگی مالی خود، چیزی را رها نکنید و همه چیز را کنترل کنید. اگر مثلاً دو میلیون در ماه درآمد داشته باشید، چنانچه کنترلی روی هزینه ها نداشته باشید، هزینه های شما طبق قانون پارکینسون، آنقدر افزایش پیدا می کند که همه درآمد شما را ببلعد. حتی اگر درآمد بیشتر هم داشته باشید، باید سعی کنید که کنترل خودتان را روی مسائل مالی و بودجه خانواده، از دست ندهید. البته منظورمان، خسیس بودن نیست؛ بلکه خرج کردن از روی برنامه است. در ضمن کنترل بیشتر روی امور مالی، به شما حس بهتری هم خواهد بخشید. 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۳:۰۴
عیسی محمدی

پس انداز بیشتر، جذب ثروت بیشتر

بر اساس قانون جذب، هر چیزی، چیزهای هم فرکانس خودش را جذب می کند. وقتی که شما پس انداز می کنید، در واقع به طور غیرمستقیم به کائنات پیام می دهید که پول و درآمد و آورده بیشتری را به سمت شما بفرستد. چرا؟ چون شما مقداری پول دارید که چیزهای هم فرکانس خودش، یعنی پول بیشتر، را به خودش جذب می کند. به امتحانش می ارزد. وقتی که پول نداشته باشید، چیزی جذب تان نمی شود. اما وقتی شروع می کنید به پس انداز، کم کم پول ها و درآمدها و آورده های مالی بیشتر از راه می رسد. 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۳:۰۴
عیسی محمدی

در هر شرایطی پس انداز کنید

می گویند آزادی و استقلال مالی، سراغ کسانی می آید که تحت هر شرایطی، ده درصد درآمدشان را پس انداز کنند. قسط دارید؟ پس اول پس انداز کنید. باید برای خانه خرید کنید و برای بچه ها، لباس و پوشک و ... بخرید؟ پس اول پس انداز کنید. اگر امروز قدرت این کار را نداشته باشید، فردا هم که درآمدتان دو برابر شد، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. اگر امروز بتوانید، پس همیشه قادر خواهید بود. ثروت اندوزی، یک سبک زندگی است؛ که باید همیشه رعایت شود؛ با هر وضعیت و درآمد و حال و روزی که دارید. 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۷:۵۹
عیسی محمدی

طی یکی، دو روز گذشته، یک ایرانی کاردرست درگذشت؛ به نام سردار محمد ناظری. چه کاره بود؟ فرمانده نیروهای ویژه نیروی دریایی سپاه. احتمالاً او را در مسابقات فرمانده شبکه افق هم دیده اید. چرا همیشه از استقامت و درس های کماندوهای خارجی بنویسیم؟ این بار یکی از مصاحبه های اخیر او را زیر و رو کرده ایم و گفته هایی از او را نقل کرده ایم؛ که می تواند برای رهروان موفقیت بسیار مفید باشد. یادتان باشد برایان تریسی هم با استفاده از همین اصول نظامی، کتابی درباره موفقیت نوشته است. این بار، این درس ها را از یک هموطن می گیریم. او در این گفته ها، از دلایل موفقیت نیروهای ویژه و سایر خصوصیات آنها گفته است.


ادامه این مطلب خواندنی را، می توانید اینجا ببینید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۳:۰۳
عیسی محمدی

در هر شرایطی پس انداز کنید
می گویند آزادی و استقلال مالی، سراغ کسانی می آید که تحت هر شرایطی، ده درصد درآمدشان را پس انداز کنند. قسط دارید؟ پس اول پس انداز کنید. باید برای خانه خرید کنید و برای بچه ها، لباس و پوشک و ... بخرید؟ پس اول پس انداز کنید. اگر امروز قدرت این کار را نداشته باشید، فردا هم که درآمدتان دو برابر شد، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. اگر امروز بتوانید، پس همیشه قادر خواهید بود. ثروت اندوزی، یک سبک زندگی است؛ که باید همیشه رعایت شود؛ با هر وضعیت و درآمد و حال و روزی که دارید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۳۰
عیسی محمدی

تمرین کن، تا قابل اعتماد باشی
چیزی در دنیا، به رایگان به دست نمی آید. برای رسیدن به هر دستاوردی، باید تلاش کرد و تمرین. اویاما، بزرگترین رزمی کار سده های اخیر، معتقد است که بدون تمرین، امکان اثبات نیست؛ بدون اثبات امکان اعتماد نیست و بدون اعتماد، کسی نمی تواند قابل احترام باشد. تمرین در هر حوزه ای، حتی حوزه عشق ورزیدن به همسر و پدر و مادر، باعث ایجاد عادت انجام موفق کارها در نزد شما می شود. وقتی که تمرین می کنید، عادت می کنید و وقتی عادت کردید، به طور خودکار، کارهایی که برای موفقیت لازم است را انجام می دهید. خوب است، نه؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۳:۰۴
عیسی محمدی

تلاش بیشتر؛ شانس بیشتر
برایان تریسی، از متفکران موفقیت، معتقد است که «هرچقدر بیشتر تلاش کنید، بخت و اقبال بهتری خواهید داشت.» و به قول بیل گیتس، دنیا به حال و درخواست ما کاری ندارد، به این کار دارد که چه کاری برایش می کنیم. البته بی رحمانه است، ولی واقعیت دارد. کسانی خوش شانس تر هستند که پرتلاش تر باشند. درست است که خداوند، همه چیز را برای ما مقدر کرده، اما یادتان باشد که او، دست می دهد، ولی پل برای ما نمی سازد. برای رسیدن به آنچه که برایمان مقدر شده، نیاز به برخاستن و تلاش هست. پس هیچ چیزی، نمی تواند تلاش نکردن ما را، توجیه کند."


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۳:۰۳
عیسی محمدی
انتخاب های خوبی داشته باش
رابرت دنیرو، بازیگر افسانه ای و موفق سینما، معتقد است که استعداد اصلی، در انتخاب های شماست. متأسفانه بیشتر مردم، حس می کنند که قدرت انتخابی ندارند، در حالی که اشتباه فکر می کنند. ما هر کجایی که باشیم، دست کم در قدرت فکر کردن خودمان، حق انتخاب داریم. فکر، منجر به اراده و اراده منجر به عمل می شود. به قول معروف، هر چه از راه مغز وارد شود، از راه عضله خارج می شود. تا به حال هر چه بوده اید، نتیجه انتخاب های شما بوده. اگر بعد از این می خواهید موفق شوید، باید مدیریت انتخاب های خود را به دست بگیرید."

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۳:۰۴
عیسی محمدی

فوق العاده ها را جذب کنید

قانون جذب، می گوید که ما، یک دستگاه ارسال فرکانس به هستی هستیم که با این کارمان، می گوییم چه چیزهایی، متناسب ما هستند و باید جذب ما شوند. دیده اید این ها که زیادی غر می زنند، زیاد هم بد می آورند؟ آنها فرکانس های منفی به آفرینش می فرستند. اگر می خواهید اتفاقات مثبت و خوب برایتان بیفتد، باید هم سطح این اتفاقات شوید؛ به قول ایرانیان باستان، پندار نیک داشته باشید. جز این اگر باشد، اتفاقاتی که برایتان می افتد، درهم برهم خواهد بود؛ معجونی از مثبت و منفی که همدیگر را خنثی خواهند کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۰۹
عیسی محمدی

برایان تریسی، از مدرسان موفقیت درباره کتاب می گوید:

اگر شما روزی یک ساعت و هفته‌ای یک کتاب بخوانید، در طول سه سال در حرفهٔ خود کارشناس می‌شوید و طی پنج سال یک کارشناس ملی شده و طی هفت سال به یک کارشناس بین‌المللی تبدیل خواهید شد.

جیم ران، استاد موفقیت نیز معتقد است که زندگی همچون قفسه هایی است؛ که بهترین داشته هایش را، در طبقات بالایی می گذارد و برای رسیدن به آن، باید زیر پایمان کتاب بگذاریم؛ منظورش این است که باید کتاب بخوانیم.

این کتاب ها را، این کتاب ها، این کتاب ها را دست کم نگیرید؛ هر چه هست همان جاست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۱۱
عیسی محمدی


عادت های موفق ایجاد کنید
عادت دارید که صبح ها، زود بیدار شوید یا دیر؟ هیچ می دانید که همین یک عادت صبح ها زود بیدار شدن، روز را زودتر شروع کردن و سریع تر به دل کار زدن، چقدر می تواند باعث موفقیت شما شود؟ 95 درصد از کارهایی که می کنیم، از سر عادت است، نه برنامه و فکر و ... . البته این عادت ها را هم، شاید قبلاً عاقلانه و با برنامه ایجاد کرده باشیم؛ اما بعدها، به طور خودکار باعث شده اند که ما کار و تلاش کنیم. برای افتادن روی دور خودکار موفقیت، باید عادت های موفق را در خودتان ایجاد کنید. از همین امروز، هر ماه یک عادت؛ فوق العاده است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۳:۰۲
عیسی محمدی

خوب تمرکز کنید
قانون «تمرکز»، جزو بزرگترین قوانین موفقیت است. افکار و اندیشه ها، مثل اشعه های خورشید هستند؛ تا وقتی که متمرکز نشوند، نمی سوزانند. شما باید مثل ذره بین عمل کنید و افکار و اندیشه های خودتان را، روی آنچه که دوست دارید، یعنی هدف یا هدف هایتان، متمرکز کنید. در غیر این صورت، انرژی لازم برای تغییر و موفق شدن را نخواهید داشت. انرژی، از طریق تمرکز به دست می آید. مواظب چیزهایی که دارید روی آنها تمرکز می کنید، باشید؛ چون اتفاق خواهند افتاد. "



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۳:۰۳
عیسی محمدی
بزرگترین دلیل بر همت شخص مخالفت آشکارای او با عرف و عاداتی می باشد که بطلان آن آشکار است سید جمال الدین اسد آبادی.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۶:۳۵
عیسی محمدی


وب‌سایت آی بازاریابی: زمانی که برندسازی تبدیل به یک مفهوم معروف و شناخته شد، فعالان حوزه بازاریابی به این فکر افتادند که چگونه می‌توانند برند بهتری بسازند. جنیفر آکر یک بازاریاب معروف و شناخته‌شده از دانشگاه استنفورد بود که مفهوم پنج ویژگی شخصیت برند را در این رابطه پیشنهاد داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۰۸
عیسی محمدی


انتظار بهترین ها را داشته باش
سعی کنید توانایی انتظارات مثبت و خوب را، در خودتان ایجاد کنید. شما در محل کار، در زندگی، در هر کجای دیگری که ردپای موفقیت به چشم می خورد، چه انتظاری دارید؟ آیا از خودتان، انتظار دارید عالی کار کنید؟ یا اگر متوسط کار کنید هم کفایت می کند؟ کیفیت انتظارهای شما، هم قد و اندازه موفقیت های شما در آینده خواهد بود. کسی که چیزی در زندگی ندارد، انتظارات مثبتی هم از زندگی نداشته است. اما کسی که به آنچه دوست می دارد، رسیده، انتظار کمتر از آنچه دوست داشته، را نداشته است. این را، خوب درک کنید.
هستند و باید جذب ما شوند. دیده اید این ها که زیادی غر می زنند، زیاد هم بد می آورند؟ آنها فرکانس های منفی به آفرینش می فرستند. اگر می خواهید اتفاقات مثبت و خوب برایتان بیفتد، باید هم سطح این اتفاقات شوید؛ به قول ایرانیان باستان، پندار نیک داشته باشید. جز این اگر باشد، اتفاقاتی که برایتان می افتد، درهم برهم خواهد بود؛ معجونی از مثبت و منفی که همدیگر را خنثی خواهند کرد.
"

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۳:۰۴
عیسی محمدی

موفقیت را دنبال نکنید، جذب کنید
از بزرگترین رازهای موفقیت، این است که بدانید، موفقیت دنبال کردنی نیست، جذب کردنی است. جیم ران، از بزرگترین تحلیلگران موفقیت دنیا، معتقد است که وقتی شخصیت مورد نیاز را ایجاد کنید، موفقیت خود به خود جذب شما خواهد شد. شما، باید روی خودتان کار کنید، روی فکرتان، روی برنامه های روزانه تان و روی هر چیزی که لازم است. وقتی که به اندازه کافی روی آنها کار کنید، کم کم شخصیت موفقیت در شما ایجاد می شود و بعد، سر و کله موفقیت هم پیدا خواهد شد. پس، همین جا، همین امروز، روی همین خودتان، باید حسابی کار کنید؛ از کارها و نظم های کوچولو هم شروع کنید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۵۲
عیسی محمدی


تام هنکس که امسال با فیلم «هولوگرامی برای پادشاه» ساخته تام تیکور در جشنواره فیلم ترایبکا حضور داشت، در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با جان الیور نویسنده برنده جایزه امی درباره به‌یادماندنی‌ترین نقش‌هایش حرف زده و ساختن فیلم بلند را با قدم برداشتن در میدان مین مقایسه کرده است.

به گزارش گاردین،‌ الیور که بازیگر 59 ساله از او با عنوان «تنها صدای باقی مانده در مجامع عمومی که به ما می‌گوید باید از چه چیز‌هایی اطلاع داشته باشیم» یاد می‌کند، از هنکس درباره بعضی از فیلم‌های معروف‌ترش می‌پرسد. هنکس معترف است: «موفقیت از برگ گل نازک‌تر است، فقط شانس است.»

او هنگام یادآوری فارست گامپ به عنوان احتمالا ماندگارترین نقشی که تا امروز بازی کرده، روزی را به خاطر می‌آورد که در بحث‌هایش با رابرت زمه‌کیس کارگردان فیلم به بن‌بست رسیده بود. هنکس با آه و ناله گفته بود: «اصلا کسی به این یارو اهمیت می‌دهد؟» و زمه‌کیس با فریاد جواب او را داده بود: «فیلم ساختن، میدان مین است تام، یک میدان مین لعنتی!»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۴۶
عیسی محمدی


سال ها درباره بهترین راه موفقیت فکر و مطالعه می کردم. تا مدت ها پیش، بهترین راه را، پشتکار بالا می دانستم؛ در کنار اندکی آگاهی. اما باز هم دلم با این فرمول صاف نمی شد که نمی شد.
اما حالا، می توانم از فرمولی صحبت کنم که همه، در همه جا می توانند آن را اجرایی کنند و موفق شوند؛ به راحتی هر چه تمام تر.
و آن فرمول، چنین است:
یک. نگاه کن و چهره ها و شخصیت های موفق اطراف و حوزه ات را بشناس.
دو. ببین که آنها چه کارهایی می کنند که منجر به موفقیت شان شده است.
سه. این کارها را، به تکرار فراوان و به خط تولید فراوان برسان.
در واقع برایان تریسی هم، فرمولی نزدیک به همین دارد، و شاید بتوان گفت که همین است یا این که اصلاً فرمول من، همان گفته تریسی است:
ببینید چهره های موفق رشته شما چه کارهایی کرده اند، از آنها بپرسید که چرا موفق شده اند، هر چیزی و راهی و کاری را که می گویند، اجرایی کنید.
این قاعده را، همه  جا می توان اجرایی کرد؛ به نظرم کارکرد زیادی دارد. بعدها درباره اش، بیشتر خواهم نوشت و خواهم گفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۳:۰۴
عیسی محمدی
طبق نظرسنجی اخیر انستیتوی گالوپ در زمینه صداقت و رفتار اخلاقی در میان کسبه حرفه‌ای دنیای غرب، آشکار شد که فروشندگان بیمه و بنگاه‌های فروش خودرو در قعر فهرست اعتماد قرار دارند. شرط می‌بندم که از شنیدن آن شوکه نشده‌اید؛ اما آیا می‌دانستید که این تنها فروشندگان خودرو نیستند که در این زمینه شهرت بدی دارند؟ بیل یروکس از گروه بروکس برآورد می‌کند که چیزی بیش از ۸۵ درصد از مشتریان دیدی منفی نسبت به همه فروشندگان دارند؛ اما شما می‌توانید با کسب مهارت‌هایی خلاف آن را به مردم ثابت کنید و وادارشان کنید در مورد فرآیند فروش طور دیگری فکر کنند. درواقع فروش می‌تواند یکی از باارزش‌ترین وظایفی باشد که شما به‌عنوان صاحب‌کار انجام می‌دهید. البته به‌شرط آن‌که این ۱۰ ترفند را به کار ببندید:
قانون شماره ۱: زبان در کام گیرید و گوش دهید

این موضوع در دقایق اولیه از هر نوع فرآیند فروش مهم است. به یاد داشته باشید که:
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۶:۱۵
عیسی محمدی
مصاحبه احمد حلت با همشهری جوان را می خوانم. قانون جذب را زیر سئوال برده است. البته من هم ارتباط چندانی با قانون جذب نمی گیرم؛ اما این که دوستان به این راحتی، همه چیز را زیر سئوال می برند، برایم کمی عجیب است. تا دیروز تبلیغ می کردند، از امروز به بعد تکفیر می کنند.
حضرت علی علیه السلام، می فرمایند که فکر کردن به هر چیزی، سرآغاز شکل گیری و اتفاق افتادن آن است. قانون جذب هم نمی گوید که بنشین یک گوشه ای و فقط فکر کن؛ فقط این را می گوید هر چیزی که از راه مغز وارد شود، از راه عضله ها خارج خواهد شد. قدرت تلقین و باور و فکر را می گوید. جایی در کتاب راز، نخوانده ام که توصیه به گوشه نشینی و منتظر ماندن و ... کند؛ صرفاً در باب اهمیت انتظار از کائنات نوشته اند؛ امری که دوستان اثبات علمی و عملی آن را، در کتاب های پل ژاگو و امثالهم، به راحتی می توانند مشاهده کنند.
امیدوارم رفقا، کمی عمیق تر به این جور مباحث نگاه کنند و همه اش، دنبال یک اتفاق عجیب و غریب و مثلاً متفاوت نباشند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۰۴
عیسی محمدی

فکر کردن، سرآغاز موفق شدن
حضرت امیر علیه السلام، می فرمایند که در فکر چیزی رفتن، سرآغاز رخ دادن آن است. قوانین جهانی موفقیت نیز، می گویند که چه خوب یا چه بد، افکار شما، تبدیل به رفتار شما و رفتار شما، تبدیل به سرنوشت شما می شوند. دوست دارید چه اتفاقاتی برایتان بیفتد؟ بر اساس قانون جذب، باید به آنها فکر کنید. البته فکر کردن، همه کاری که باید انجام بدهید نیست، بلکه صرفاً یکی از گام های اولیه است. سعی کنید به آنچه که دوست دارید برایتان اتفاق بیفتد، فکر کنید؛ نه به آنچه دوست ندارید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۰۵
عیسی محمدی

موفقیت، علت دارد
از مهمترین رازهای موفقیت، این است که بدانید، چیزی تصادفی اتفاق نمی افتد. قانون «علت و معلول»، بر همه دنیای امروز و دیروز و آینده ما، حکمرانی می کند. اگر موفق نیستید، باید بدانید که لابد، علت یا علت هایی وجود دارد. اگر هم می خواهید موفق بشوید، باید علت یا علت هایش را ایجاد کنید. حالا علت هایش، می تواند نظم و سختکوشی و دانش و ارتباطات خوب و ... باشد. دیگران، از این علت ها استفاده می کنند و معلول را (که همانا موفقیت باشد)، در آغوش می کشند. شما چرا معطل هستید؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۳:۰۴
عیسی محمدی

پدر! گرچه خانه ما از آینه نبود؛ اما خسته‏ ترین مهربانی عالم، در آینه چشمان مردانه‏ات، کودکی‏هایم را بدرقه کرد، تا امروز به معنای تو برسم. می‏خواهم بگویم، ببخش اگر پای تک درخت حیاطمان، پنهانی، غصه‏هایی را خوردی که مال تو نبودند! ببخش اگر ناخن‏های ضرب‏ دیده ‏ات را ندیدم که لای درهای بسته روزگار، مانده بود و ببخش اگر همیشه، پیش از رسیدن تو، خواب بودم؛ اما امروز، بیدارتر از همیشه، آمده‏ام تا به جای آویختن بر شانه تو، بوسه بر بلندای پیشانی‏ات بزنم. سایه‏ات کم مباد ای پدرم!

امروز روز پدر بود. وقتی به زندگی خود مینگریم خصوصیاتی از پدران‌مان را کشف میکنیم، خصوصیاتی که برخی از آنها را  در لحظاتی درک می کنیم که خود  تجربه اش  کنیم. درسهایی که ما از پدرانمان می‌آموزیم نه تنها انگیزه‌بخشمان هستند، بلکه در بطن وجودی ما یافت می‌شوند و لحظه‌لحظه تلالو وجود ما به برکت آنها درخشان میشود. بسیاری از مدیران کاربلد، مهارتهای کنونی خود را مدیون آموزه‌های پدران خود میدانند.در ادامه درسهای مدیران عامل جهانی از پدران خود را مرور میکنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۱۱
عیسی محمدی

اول کار، بعد انگیزه
مشخص نیست این باور، از کجا آمده است که اول، باید انگیزه داشته باشیم، بعد کارهایمان را انجام بدهیم. در نگاه منطقی و علمی، انگیزه، بعد از انجام کارها می آید. البته اگر در ابتدا انگیزه داشته باشید، آن را قدر بدانید و به چشم یک موهبت و نعمت به آن نگاه کنید. اما قاعده اش این است که شما شروع می کنید، بعد از انجام کارها، انگیزه هم پیدا می کنید. پس یک جا ننشینید و زل نزنید به دیوار و ساعت، تا انگیزه بیاید. در این صورت، زمان و موفقیت بسیاری را از دست می دهید. کارها که شروع شوند، در پله های دوم و سوم، انگیزه هم خواهید داشت.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۳:۰۳
عیسی محمدی