موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

من زمانی به اویاما، رزمی‌کار بزرگ و مبدع کیوکوشین خیلی علاقه‌مند بودم. مدام نقل قول‌ها و بیوگرافی‌اش را دنبال می‌کردم. در کل از قدرت و اخلاق و روش او خیلی لذت می‌بردم.

تا این‌که یک روز، خیلی حیرت‌زده شده و جا خوردم:

واقعا من چرا اویاما را دوست دارم؟

و چرا اساسا دنبال این نیستم که بدانم اویاما، چطور اویاما شده است؟

وقتی سئوال دوم را با خودم مطرح کردم، در کل نگاهم به چهره‌های موفق تغییر کرد. مدام می‌خواستم ببینم چه چیزی باعث ایجاد موفقیتی چنین درخشان در چنین فردی شده که من هم انجام بدهم.

شاید این ایده برای شما هم جواب بدهد؛ دیگر دنبال موفق‌ها نباشید، دنبال علل موفقیت‌شان باشید. مطمئن باشید لذت بیشتری از تعقیب زندگی آن‌ها خواهید برد و خودتان هم به جای بهتری خواهید رسید.

 

کلیدواژه‌های مرتبط:

موفقیت

فرمول موفقیت

تعریف علمی موفقیت

تعریف موفقیت

موفقیت چیست

جمله‌های انگیزشی موفقیت کاری

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۰/۱۲/۰۲
عیسی محمدی

نظرات (۵)

سلام

سال‌ها پیش مطالبی توی مجله موفقیت ازتون خونده بودم و بعد هم توی بلاگفا. امشب که حالت استیصالم شدت گرفته بود، باز هم یادتون افتادم. اسمتونو توی گوگل وارد کردم و به این‌جا رسیدم. اولا بابت مطالب خوب و ساده‌فهمی که می‌نویسید خیلی متشکرم. ثانیا یه سوال هم دارم از حضورتون:

داشتم علل ناکامی‌هامو بررسی می‌کردم، دیدم غالبا دنبال راه بی‌دردسر برای رسیدن به موفقیت هستم. برای همین ایده‌هایی نظیر اثر مرکب، برتری خفیف، خرده عادت‌ها و... برام جالب‌تر بوده! اما وقتی به دوران سربازیم فکر می‌کنم، می‌بینم اساسا از همون روز اول بهمون سخت گرفته شد و راه دررو هم نداشتیم و بعد از یه مدت، اوضاع برامون عادی شد! حالا سوالم اینه که آسوده‌گرایی و خوش‌خوشان رفتن درسته یا سختکوشی و به چالش کشیدنِ خود؟

 

ممنون میشم نذارید چراغ این وبلاگ خاموش بشه...

پاسخ:

سلام دوست عزیز


ممنون از پیام محبت‌آمیزی که داشته‌اید


مدت‌ها بود داشتم به این فکر می‌کردم که کلا این وبلاگ را تعطیل کنم و به کارهای خودم بپردازم یا این‌که نه


تا این‌که پیام شما رو دیدم و این تلنگری شد برای من


من این‌جا به کسی چیزی نمی‌آموزم، صرفا تجربه‌ام را به اشتراک می‌گذارم


و چنین انتظاری هم از شما و دیگران و همه و خودم دارم


 


اما ابتدا در پاسخ به سئوال شما تنها به یک بیت از حافظ قناعت می‌کنم:


مقام عیش میسر نمی‌شود بی‌رنج


بلی به حکم بلا بسته‌اند عهد الست


 


حقیقت این است که انسان باید همیشه سختکوش باشد؛ و البته به این سختکوشی، لذت از زندگی و البته لذت از کار را اضافه کند. سختکوشی منهای لذت از کار، یعنی نابودی جسم و روح. فرمول نهایی این است. یعنی لذت از کار، به اضافه لذت از زندگی و به اضافه سختکوشی. سختکوشی هم نه صرفا برای رسیدن به دستاوردهای جدید؛ بلکه برای رسیدن به حال خوبی که خود سختکوشی در اختیار ما می‌گذارد.


حتما این مطلب رو بخوانید که لینکش را گذاشته‌ام:


https://b2n.ir/d73958


 


نکته اصلی که برانکو مطرح می‌کند این است: سختکوشی یک هدف است؛ نه یک مسیر برای رسیدن به هدف‌های دیگر.

سلامِ دوباره

ممنونم از نکات ارزشمندی که بیان فرمودید. خلأهای ذهنیم داره پر میشه انگار :)

 

زین پس مدام به این‌جا سر می‌زنم. اگه وقت و حوصله داشتید، ممنون میشم گه‌گاه بنویسید. البته باید آرشیوتونو از اوّل بخونم!

 

یا حق

پاسخ:
باعث سعادت ماست و کمکی از دستم ساخته باشه دریغ نمی کنم
در حوزه موفقیت، به هر چیزی که می دونین عمل کنید؛ این ساده‌ترین مسیره. گاهی هم نباید منتظر انگیزه و ... بمونید؛ شما فقط شروع به کار کنید؛ انگیزه‌ها و باقی موارد و نیت ها بعد از انجام کارها پیداشون می شه.
وقتی به چیزهایی که می دونین عمل کنید، چیزهایی که نمی دونین مشخص می شه. اصل، عمله. خیلی ها دنبال هزار کتاب و مقاله جدید هستند، ولی دنبال یک عمل جدید نیستند. 
شما می دونید که باید صبح زود بیدار بشین و این رو از هزار سال قبل همه می گفتند؛ می دونستین که باید تمرکز و مطالعه داشته باشین؛ خب همین ها رو باید عمل کرد تا تکلیف بقیه چیزها روشن بشه.

بزرگوارید

 

موافقم. موافقم. چه‌قدر حس خوبی داره صحبت‌هاتون :)

 

+ امیرالمؤمنین(ع) سخنی داره که می‌فرماد: شما به عمل به آن‌چه می‌دانید، محتاج‌ترید تا دانستنِ آن‌چه نمی‌دانید.

 

+ ممنونم که غر نمی‌زنید و به جاش کاری می‌کنید که ولو شده یک‌نفر رو از استیصال نجات بدید... خیلی متشکرم :))

پاسخ:
بزرگوارید شما
استفاده بردیم از حدیث شما 

خواهش می‌کنم

خودم هم فراموشم شده بود، فرمایش شما باعث شد به خاطر بیارم :)

 

+ راستی اون لینک رو خوندم. خیلی خوب بود. ممنونم واقعا :))

راستی یه سوال هم بپرسم با اجازه‌تون:

من شب بیداری برام راحت‌تر از سحرخیزیه. ذهنم هم شب‌ها خلاق‌تره. چون معمولا صبح‌ها خواب‌آلودم. حالا به نظرتون بر اساس عادات خودم رفتار کنم یا الزاما همه باید سحرخیز بود؟

اینم بگم که کارم عمدتا ویراستاریه و درس هم می‌خونم.

 

پاسخ:
سلام و درود وقت به خیر بزرگوار
در رشته بدنسازی، بدنسازهای حرفه ای الزاما در یک ساعت مشخص تمرین نمی کنن
هر کسی هر ساعتی که بدنش کشش داره و راحت تره تمرین می کنه
بدنساز داشتیم حتی که ساعت یازده دوازده شب تمرین می کرده
یا بکستبالیست داشتیم که مثلا سه و نیم صبح تمرینش شروع می شده
باید ببینید بدن و انرژی های درونی شما چی میگن و طبق اون ها برنامه ریزی کنین
وگرنه اجباری بخواهید برنامه ریزی کنین اذیت می شین 
به قول دونالد ترامپ
موفقیت برای هر کسی مسیر مشخص و منحصر به فرد خودش رو داره
اشو همیشه می گفه که انضباط زیباترین چیز دنیاست، چون با آزادی مرتبطه
ولی چون این انضباط مبتنی بر نیازها و انرژی های خود شما نیست و از بیرون تحمیل می شه به شما در نتیجه یک امر زشت می شه 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی