موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

۱۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

گلایه، جزو بذرهایی است که باعث رویش بدبینی می شود. گلایه کردن، بیشتر گفتگوهای درونی ما و نیز گفتگوهای بیرونی ما با دیگران را در بر می گیرد. وقتی که درگیر این وضعیت شدید، سعی کنید که به جنبه های مثبت مواردی که درباره آنها گلایه می کنید، توجه داشته باشید. توجه به جنبه های مثبت، فرصت ها و امکانات، می تواند گلایه ها و غرولند و شکوه و شکایت ها را از شما دور کند. یادتان باشد که بیشتر بذرهای بدبینی، به طور ناخودآگاه در ذهن ما کاشته می شود. پس مواظب گلایه های دیگران هم باشید؛ چرا که هدیه های خوبی برای ما نیستند. 


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۵ ، ۰۳:۰۹
عیسی محمدی

نگرانی، جزو بذرهای بدبینی است. لابد برای شما هم خیلی پیش آمده است که درگیر نگرانی های خود باشید. ما معتقدیم که اگر بذرهای بدبینی را از زمین ذهن خود در بیاورید، گیاهان خوشبینی به طور ناخودآگاه در آن روییده می شود؛ چرا که فطرت ما چنین است. پس، وقتی که درگیر نگرانی ها شدید، به موفقیت های گذشته خودتان فکر کنید، به توانایی های امروزی تان و نیز، سعی کنید به جای این که بیشتر، روی مشکلات تمرکز کرده و وقت بگذارید، روی راه حل ها وقت بگذارید. این جوری، نگرانی های شما کم کم محو می شوند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۵ ، ۰۳:۰۸
عیسی محمدی

ذهن شما شبیه مزرعه ای است که در آن، یا بذرهای بدبینی می کارید یا بذرهای خوشبینی را. اگر بذرهای بدبینی را بکارید، طبیعی است که محصولات بدبینی هم برداشت کنید. می دانید بذرهای بدبینی چه چیزهایی هستند؟ دکتر پریچت، این بذرها را چهار مورد می داند: نگرانی، گلایه، تأسف و انتقاد. یعنی وقتی که شما درگیر این چهار مورد یا یکی از آنها می شوید، در واقع روی بدبینی تمرکز کرده اید و انتظار خوشبینی نباید داشته باشید. اگر این موارد را شناسایی کرده و از مزرعه ذهن تان دور بریزید، خوشبینی ها در مزرعه ذهن شما خواهند رویید. "


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۵ ، ۰۳:۰۴
عیسی محمدی

برخی از متفکران حوزه تفکر مثبت، معتقدند که ذهن، شبیه یک ظرف است؛ مثل یک کاسه یا لیوان بزرگ یا هر چیز دیگری. خوشبینی، مانند آب گرم است و بدبینی، مانند آب سرد. اگر مقدار خوشبینی بیشتر باشد، قاعدتاً دمای عمومی آب باورهای شما بالاتر خواهد رفت. در واقع، ظرف ذهن، یا جای تفکرات مثبت است یا جای تفکرات منفی. اگر تفکرات منفی بیایند، دمای خوشبینی کلی ذهن شما را پایین خواهند آورد. ولی اگر ظرف شما پر از تفکرات مثبت باشد، دمای خوشبینی شما بالاتر و بالاتر خواهد رفت. 
"

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۰۳:۰۴
عیسی محمدی

چه کسی گفته است که خوشبین ها، حواس شان به موارد منفی و خطرها و جنبه های غیرمثبت نیست؟ اتفاقاً آنها حواس شان به شدت جمع است و زمانی را هم به این جنبه ها اختصاص می دهند، اما خودشان را در حصار این موارد، اسیر و زندانی نمی کنند. آنها، سریع از این حصار در می آیند و ساکن جنبه های مثبت می شوند. آنها سعی می کنند که از دریچه خوشبینی، به امور منفی بنگرند؛ نه از دریچه منفی. این، خیلی فرق دارد با آن که فقط، به جنبه های مثبت نگاه کنید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۵ ، ۰۳:۰۴
عیسی محمدی

راه حل دیگر برای این که خوشبینی پایدار را در خودتان به صورت عادت در بیاورید، این است که اگر موفقیتی به دست آوردید، کمی شیطنت کرده و آن را به عادت ها و خصلت های خوب خودتان ربط بدهید و اگر شکستی اتفاق افتاد، آن را به شرایط محیطی و بیرون از خودتان ربطش بدهید. این جوری، کم کم یاد می گیرید که عزت نفس بسیاری هم داشته باشید. سعی کنید در پیدا کردن خصلت های نیک خودتان که منجر به موفقیت های شما شده، کمی زیرکانه عمل کنید؛ حتماً آنها را پیدا خواهید کرد.  

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۵ ، ۰۳:۰۳
عیسی محمدی

خوشبین ها، اتفاقات بد زندگی را، «خاص شرایطی خاص» می دانند. مثلاً اگر کسی، در کنکور رتبه خوبی نیاورد، این مشکل را خاص همان سال و شرایط بدی می داند که برایش پیش آمده است؛ او این مشکل را از این دایره زمانی و مکانی، خارج نمی کند که به کل زندگی اش ربط بدهد و بگوید «من در کل، بی عرضه ام.» او، نگاهی مرزبندی شده به مشکلاتش دارد و سعی می کند که عرضه داشتن کلی خودش در زندگی را، به این مشکلات ربط ندهد. این جوری، امیدوارتر می ماند و هر مشکل و مانع را، در حد و اندازه طبیعی خودش نگه می دارد. ولی بدبین ها، عادت دارند که مشکلات را، اغراق شده تحویل خودشان بدهند و آن را، به عرضه داشتن یا نداشتن کلی خودشان ربط بدهند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۵ ، ۰۳:۰۳
عیسی محمدی

هیچ می دانید که خوشبین ها، چطوری فکر می کنند؟ آنها مشکلات و موانع و افکار و روحیات منفی مطرح شده را، به خودشان نمی گیرند؛ بلکه مدام در این فکرند که چه کار می شود کرد که این اتفاقات، دوباره نیفتد. در نتیجه، عزت نفس این گروه، پایدار می ماند. یعنی خودشان را، ذلیل نمی کنند؛ عزت خودشان را حفظ می کنند و به راحتی، فکر می کنند که علت اصلی مشکلات، خودشان نیستند، بلکه علت های اصلی در بیرون از خودشان است که قابل رفع است. با این شیوه، هم مشکلات حل می شوند، هم عزیز می مانید، هم خوشبین.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۱۱
عیسی محمدی

ما بیشتر وقت ها، در حال صحبت کردن با خودمان و توجیه خودمان و کارهای خودمان هستیم. به همین نسبت، برای همه موارد زندگی، شیوه توضیحی خاص خودمان را داریم. هیچ می دانید شیوه توضیحی و توجیهی خوشبینان چطور است؟ در مرحله اول، این که مشکلات و امور منفی هم، برای خوشبین ها اتفاق می افتد، چرا که آنها هم انسان هستند. اما این گروه، این مشکلات را موقتی می دانند و «انتظار مثبت» دارند که این مشکلات و حالت ها و افکار منفی، سریع تمام بشوند و پی کارشان بروند. در عوض بدبین ها، فکر می کنند که مشکلات و افکار منفی، همیشگی و ثابت اند؛ چه بد!

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۵ ، ۰۳:۰۵
عیسی محمدی

تفکر، یعنی سئوال و جواب کردن. حالا این سئوال و جواب کردن، می تواند در خودمان اتفاق بیفتد، می تواند در حضور دیگران. نتیجه این سئوال و جواب ها، فرایند تفکر را می سازد. پس، تفکر مثبت یعنی سئوال و جواب های مثبت. وقتی که سئوال می پرسید، توجه شما در سریع ترین زمان ممکن، تغییر کرده و متمرکز می شود. وقتی که سئوال خوب مثبت می پرسید، تمرکز و توجه شما جلب موارد مثبت می شود. این، می شود تفکر مثبت. تفکر مثبت، یعنی بپرسید چطور امروز می توانید موفق تر باشید؟ در نتیجه جواب ها، نشان تان داده خواهد شد و به آن سمت و سو خواهید رفت.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۰۰
عیسی محمدی

خوشبینی پایدار بسازید
خوشبینی پایدار، بسیار بهتر از تفکر مثبت سطحی است. در خوشبینی پایدار، که مبتنی بر یافته های علم روانشناسی جدید است، ما می آموزیم که اگر تمرکز و توجه و نوع تفسیر خودمان از وقایع را تغییر دهیم، به جایگاه پایدارسازی خوشبینی می شویم. خیلی ساده است؛ در این مدل از خوشبینی، شما به جای تکرار عبارات تأکیدی مثبت، یاد می گیرید که اتفاقات بد و منفی را، به گونه ای تفسیر کنید که به شما انرژی بدهد، نه این که شما را خالی از انرژی کند. یاد می گیرید در مشکلات پیش آمده، به فرصت ها و به جای اتفاقات بد، روی داشته های خود تمرکز کنید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۵ ، ۰۳:۰۵
عیسی محمدی

خوشبینی، فواید مالی و پزشکی و شغلی دارد
دکتر پرایس پریچت، از روانشناسان غربی، معتقد است که طبق یافته های جدید روانشناسانه، که کاملاً هم علمی بوده و اصلاً خوش خیالانه و واهی نیستند، نگرش، بر عملکرد تأثیر می گذارد. وقتی نگرش شما، مثبت و خوشبینانه باشد، در نتیجه اوضاع تان بهتر می شود. تحقیقات ثابت کرده اند که خوشبین ها، سلامت فیزیکی بیشتری دارند، حقوق بیشتری می گیرند و پیشرفت بیشتری هم دارند، بیشتر عمر می کنند و از پس مشکلات زندگی و شرایط سخت آن، بهتر و بیشتر بر می آیند. می بینید خوشبین بودن، چقدر فایده علمی دارد؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۵ ، ۰۳:۰۵
عیسی محمدی

خوشبینی همراه با زیرکی
یادتان باشد، یادتان باشد، یادتان باشد که خوشبینی، یک شمشیر دو دم است. اگر خوب از آن استفاده نکنید، می تواند به شما آسیب فراوان برساند. در کسب و کار، معمولاً کارها طبق پیش بینی و خوشبینی شما پیش نمی رود. هزینه و زمان، بیشتر از مقداری که شما تعیین کرده اید، لازم است. در مورد خوشبینی، یادتان باشد که مثل مأموران امنیتی و اطلاعاتی باشید که قاعده شان این است: صد درصد اطلاعات، صد در صد موفقیت. با این قاعده، شما ملزم می شوید همه اطلاعات مورد نیازتان را کسب کرده و کوتاهی نکنید. اهمال کاری ممنوع است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۵ ، ۰۳:۰۴
عیسی محمدی

کمی سخت تر بکوش
موفقیت، وجود خارجی ندارد؛ در واقع خود، بخشی از سختکوشی است. البته سختکوشی همراه با تیزهوشی. وقتی که هدفی مشخص می کنید و می خواهید که روی زندگی تان کنترل داشته باشید، نیاز به سختکوشی خواهید داشت. به قول برایان تریسی، «هنگامی که شک دارید موفق می شوید یا نه، سخت تر تلاش کنید. اگر به نتیجه نرسیدید، باز هم بیشتر تلاش کنید.» هرچقدر سختکوش تر باشید، موفقیت های بیشتری را هم جذب خواهید کرد. متأسفانه طبیعت بیشتر، تنبلی کردن است؛ پس با کمی سختکوشی، می توانید دست بالاتر را داشته باشید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۵ ، ۰۳:۰۴
عیسی محمدی

شهامت را یاد بگیر
برایان تریسی، معتقد است که شهامت را می شود تمرین کرد و جزو عادت های خود در آورد. ترس، معلم و همراه خوبی برای کسی نیست. به روایت حضرت علی، از چیزی که می ترسید، به سمتش بروید و خودتان را در آن بیندازید و با آن موقعیت مواجه کنید تا ببینید که ترس، صرفاً یک اتفاق ذهنی است. البته باید بین شهامت و تهور بی جا و بدون فکر، تفاوتی قائل باشید. گاهی وقت ها، همه چیز فراهم است، اما فقط باید خودتان را از تخته شنا به استخر بیندازید. در آن لحظه، فقط شهامت شما را نجات خواهد داد.


۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۵ ، ۰۳:۰۳
عیسی محمدی

فرصت، در دل سختی ها و مشکلات است
دنیا برای موفقیت هیچ احدالناسی، فرش قرمز پهن نکرده است. حتی بتهوون هم با آن که در خانواده ای موسیقیدان متولد شد، مجبور بود سالها و هر روز به سختی، تمرین کند تا بتهوون شود. این، یادتان باشد. نه تنها هیچ فرش قرمزی برای موفقیت پهن نشده، که حتی مشکلاتی نیز سر راه مان قرار خواهند گرفت. ولی به یاد داشته باشید که فرصت ها و پیروزی ها، دقیقاً پشت دیوار موقعیت های دشوار هستند. از این پس، چنین نگاهی داشته باشید. در این صورت، هر موقعیت دشواری، تبدیل به صدفی می شود که درون خود، مرواریدی خواهد داشت. به استقبال سختی ها و موقعیت های دشوار بشتابید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۵ ، ۰۳:۰۴
عیسی محمدی

هر روز، کمی بهتر باش
در مسیر موفقیت، ما از شما انتظار نداریم که هر روز، خودکشی کرده و پدر خودتان را در بیاورید که بهترین باشید. فقط این انتظار از شما می رود که نسبت به دیروز خودتان، کمی، بله فقط کمی، بهتر باشید. اگر این مسیر را ادامه بدهید، بدون این که خودتان متوجه باشید، تبدیل به یک فرد موفق و سپس، تبدیل به یک غول می شوید. تنها کافی است هر روز، کمی بهتر از روز قبلتان باشید. یک جور رقابت با خودتان است: از رکورد دیروز خودتان، بگذرید و عبور کنید؛ همین. به یاد داشته باشید در این مسیر، کسی که پیش نمی رود، قطعاً دارد پسرفت می کند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۴۴
عیسی محمدی