موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

وقتی که لیونل مسی در اوج بود، یک‌بار یکی از هم‌تیمی‌هایش برگشت و گفت، مسی در واقع همه هدف‌های خودش را پودر کرده است.

یادم هست که آن موقع این جمله را نوشتم توی دفترچه‌ام. وقتی شما قرار است چیزی را پودر کنید،‌ نیاز به تمرکز و دقت و قدرت و جهش بالایی دارید. این کار با یک ضربه معمولی اتفاق نخواهد افتاد. درست است یا نه؟

از نگاه من پودر کردن هدف‌ها، به معنای شدت و حدت و تمرکز بالا داشتن است. یعنی با تمام انرژی و توان خودتان، سعی می‌کنید نه تنها به هدف‌تان برسید؛ بلکه حتی آن را پودر کرده و چیزی از آن باقی نگذارید.

بیشتر ما هدف‌هایی در نظر می‌گیریم. اما جوری به سمت این هدف‌ها حرکت می‌کنیم که انگار ما را دارند به زور وادار به حرکت می‌کنند؛ خسته، با زحمت و کمی دلخورانه. البته من نمی‌گویم که همه چیز اشتیاقی است. اما شما باید ادای آدم‌های مشتاق را در بیاورید؛ دست‌کم.

بیشتر ما لیست کارهای روزانه‌ای داریم که با زحمت سعی می‌کنیم آن را به پایان و انتهایش برسانیم. از شیوه پودر کردن هم در این مورد می‌شود استفاده کرد. یعنی با شدت و حد و قدرت و تمرکز بالا وارد عمل بشوید. یعنی به گونه‌ای وارد عمل بشوید که عملاً نه تنها لیست کارهای شما انجام بشود، بلکه چیزی و اثری از کارهای شما نمانده و ریز ریز بشوند. یعنی با این حد از اشتیاق و قدرت باید جلو بروید.

راستی، کجاهای زندگی‌تان این‌گونه وارد عمل شده‌اید و کارها، هدف‌ها، لیست‌ها، پروژه‌ها و ... را پودر کرده‌اید؟ احتمالاً این جور مواقع، موفق‌ترین مواقع زندگی شما هم بوده است.

 

 ---------------------------------------------------------------------------------------



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۳
عیسی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی