موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

دنبال مطلب در حوزه برندینگ شخصی یا پرسونال برندینگ می‌گشتم، به نوشته محمدرضا شعبانعلی برخورد کردم. دیدم که خیلی جالب است و صرفا نقل قول نکرده و درباره چیزی که نوشته، فکر هم کرده است. مطلبش طولانی بود و برای دل خودم خواندم. گفتم چند تا نکته‌ای که به نظرم جالب رسیده را، برایتان بازنویسی کنم؛ باشد که رستگار شوید. 
البته ذکر این نکته را هم لازم می‌دانم که ضمن احترام به این نکته‌ها، نقدهایی هم به بخشی از آن‌ها دارم. ولی عجالتا به عنوان یکی از بهترین‌ متن‌های فارسی در حوزه برندینگ شخصی می‌توانم به آن اشاره کنم. 


1.    این روزها برندسازی شخصی خیلی رایج و مد شده است. 
2.    کمتر مشاوری را در حوزه مدیریت و روانشناسی می‌بینیم که در این زمینه صاحب‌نظر نباشد.
3.    ادبیات برندسازی شخصی چه در زبان فارسی و انگلیسی، چندان غنی نیست (یعنی در این باره کم گفته و نوشته‌اند و فکر کرده‌اند.)

4.    کسانی که برند شخصی معتبر دارند باید در این‌باره حرف بزنند؛ ان‌ها هم که رازگویی نمی‌کنند. 
5.    پرسونال برندینگ با شهرت فرق می‌کند. شهرت مقوله جدیدی نیست و از قدیم‌ها بوده. 
6.    تفاوت شهرت به معنای قدیم آن و برندسازی شخصی به معنای جدید آن، چیزی شبیه تفاوت یک دختر قد بلند با دختری کوتاه قد است که کفشی با پاشنه‌ای به ارتفاع خود، به پا می‌کند.
7.    دلیل فراگیر شدن و مد شدن پرسونال برندینگ، ظهور شبکه‌های اجتماعی است. حالا هر کسی فکر می‌کند به راحتی و حتی رایگان، می‌تواند برندی شخصی و محکم بسازد. 
8.    برندسازی شخصی به خودی خود محصول و دستاورد نیست، لباسی است که بر روی محصولات و دستاوردهای قبلی‌مان می‌پوشانیم تا بهتر دیده شوند. 
9.    شما بدون این‌که مهارت یا دستاوردی داشته باشید، نمی‌توانید صرفا با اینستاگرام و فیسبوک و ...، برندسازی کنید. 
10.    برندینگ شخصی زمان زیادی می‌خواهد، فست‌فودی نست؛ سریع نمی‌شود به آن رسید. 
11.    در برندسازی شخصی، مردم هستند که به شمت شما می‌آیند، نه این‌که شما به سمت مردم بروید. 
12.    مهم نیست من خودم را بهترین و مهمترین و بزرگترین در چیزی بدانم، مهم این است که جامعه مرجعی داشته باشم که به این نتیجه رسیده باشند. 
13.    ارزش یک نفر که از برند شخصی شما دفاع می‌کند، بیش از صدها نفری است که شما سراغ‌شان می‌روید تا از شما دفاع کرده و تبلیغ‌تان کنند. 
14.    من دست‌کم پنج نفر را می‌شناسم که هر هفته فالوئرهای صفحه اینستاگرام من را فالو می‌کنند. غالبا درخواست‌شان رد می‌شود. چون نشان نمی‌دهد، هفته بعد همین کار را می‌کنند. البته شاید علاقه‌مندانی از این طریق پیدا کنند. اما این فرق می‌کند با کسی که از طریق سفارش و توصیه دوستان و متخصصان دیگر به صفحه‌اش رفته باشند. 
15.    برندسازی زمان می‌خواهد، کار چند هفته نیست. اگر اعتقاد به زمان نداشته باشید، ناصبور خواهید بود و دست به کارهای عجیب و غیرمقبولی خواهید زد. 
16.    قرار نیست شما با برندسازی شخصی، یک تصویر ایده‌آل و رویایی از خودتان بروز دهید؛ در حالی که خود واقعی شما چیز دیگری است. دیر یا زود لو خواهید رفت. برندسازی شخصی بر خود واقعی شما مبتنی است. 
17.    شما با دور و بر برندهای شخصی و آدم‌های معروف پریدن و دیده شدن، به برند شخصی نمی‌رسید. در نهایت مردم فکر می‌کنند شبیه مجری یا آقای دوربینی هستید. از دیگران مایه نگذارید. 
18.    با به دست آوردن دل همه، به برندسازی شخصی نائل نمی‌شوید. بخشی از برندهای معتبر شخصی، مخالفان زیادی هم دارند. 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۲۴
عیسی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی