موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

تمرکز روی «توانایی های ویژه»، جزو بهترین کارهایی است که می تواند پیشرفت شما را، چند برابر کند. اما این توانایی های ویژه چی هستند؟

توانایی های ویژه، کارها و مهارت هایی هستند که،
-    شما به راحتی انجام شان می دهید، و آنقدر برای شما طبیعی است که فکر می کنید همه می توانند انجام شان بدهند و انجامش، کار سختی نیست. اما این طور نیست؛ چون شما طبیعی و راحت انجامش می دهید، دلیل بر این نیست که دیگران هم راحت و طبیعی انجامش می دهند.
-    یادگیری شما در این کارها و مهارت ها بسیار بالاست. مثل آب خوردن یاد می گیرید.
-    اصلاً ناخودآگاه، به سمت این کارها و مهارت ها کشش دارید؛ بدون این که کسی وادارتان کند، انجام شان می دهید، آن هم در سطحی بالا.

یکی از بهترین راه های مثبت اندیشی و خوشبینی پایدار نیز، تمرکز روی این توانایی های ویژه است. مثلاً من، توانایی ویژه ام نوشتن بود و شعر گفتن؛ که منجر به کار روزنامه نگاری شد؛ و سپس، وارد حوزه های دیگر هم شد. من با نوشتن خیلی راحتم؛ با حرف زدن هم خیلی راحتم؛ با کتاب خواندن و فکر کردن هم احساس راحتی بسیاری می کنم. در نتیجه، این رفتارها و کارها، تبدیل به مزیت نسبی من شده است.

شما هم توانایی های ویژه خودتان را شناسایی کنید؛ حتماً پیشرفت تان چند برابر خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی