موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

رابرت گرین در کتاب قوانین به دست آوردن و حفظ قدرت، به نکته‌های جالبی اشاره می‌کند. البته کتاب او، می‌تواند کمی غیراخلاقی هم باشد، درست مثل آموزه‌های ماکیاول. اما اگر بتوانید از این آموزه‌ها درست استفاده کنید، می‌تواند برای شما در امر برندینگ شخصی هم حسابی کارگشا باشد. 

 

رابرت گرین در یکی از اصول این کتاب می‌گوید:
قانون پنجم:
خیلی چیزها به حیثیت و شهرت بستگی دارد لذا از آن حفاظت کنید
حیثیت و شهرت، فونداسیون و سنگ بنای قدرت است. با شهرت تنها، می توان بر دیگران تأثیر گذارد و با اینحال اگر از این جایگاه سقوط کردید، آنگاه صدمه‌پذیر خواهید شد و از هر طرف مورد هجوم قرار خواهید گرفت. حیثیت و شهرت خود را غیر قابل خدشه کنید. همیشه مواظب حملات بالقوه باشید و آنها را در نطفه خفه کنید. در همین حال یاد بگیرید که دشمنان‌تان را با تهاجم به شهرت شان نابود کنید. آنگاه کنار بکشید و بگذارید تا افکار عمومی آنها را حلق آویز کنند.

در بخشی دیگر از کتاب خود درباره مرکز توجه قرار گرفتن چنین می‌نویسد:
قانون ششم: 
به هر قیمتی شده خود را مرکز توجه دیگران کنید
همه چیز با ظاهر و نمادی که دارد مورد قضاوت قرار می گیرد. چیزی که فاقد نماد است و به نحوی دیده نمی شود، به حساب نمی‌آید. هیچگاه اجازه ندهید در بین جمعیت گم شده، و در بی خبری دیگران مدفون شوید. همیشه متمایز باشید تا دیده شوید. به هر قیمتی که شده توجهات را به خود جلب کنید. خود را به آهنربائی از توجهات تبدیل کنید تا بزرگتر، جذاب‌تر، و مرموزتر از جماعت و مردم عادی به نظر برسید.

او در بخشی دیگر از کتاب، درباره تصویر و تصوری که از خودتان دارید، به نکته جالبی اشاره می‌کند:
قانون سی‌وچهارم: 
در نوع خود، عالی ترین باشید – همانند بهترین‌ها عمل کنید تا با شما همانند بهترین‌ها رفتار شود.
برداشتی که از خودتان دارید موجب می‌شود تا دیگران نیز با شما همانگونه رفتار کنند. رفتار عادی در طولانی مدت باعث می‌شود تا اهمیت شما نزد دیگران کاهش پیدا کند اما با رفتاری عالی‌طلبانه می‌توانید همین احساس نسبت به خودتان را در دیگران برقرار نگاهدارید. اقدام در سطحی عالی و با اعتماد به نفس در مورد قدرت‌تان، شما را به جایگاهی خاص نزد دیگران ارتقاء می دهد.

در بخشی دیگر از این کتاب می‌خوانیم:
قانون سی‌وهفتم: 
توجهات را شدیداً به خود جلب کنید
با فیگورهای سمبلیک و ظواهری خیره کننده، یک فضای مناسب ایجاد کنید – همه به چنین شرایطی واکنش نشان می‌دهند. در جایگاهی قرار بگیرید که اطرافیان را به لحاظ علائم بصری و نیز خرسندی و شادی تحت تأثیر قرار دهید و حضورتان مشهود و ملموس باشد. با خیره شدن به این ظواهر دیگر کسی توجه به کارهائی که می کنید نخواهد داشت.

***
می‌بینید؟ شاید در وهله اول تصور کنید که چقدر این آموزه‌ها خطرناک‌اند. البته این موارد برای کسانی است که دنبال کسب قدرت هستند. اما اگر دوست دارید، می‌توانید از این آموزه‌ها برای بازسازی برند شخصی و برندی که دوست دارید نزد دیگران ایجاد کنید و اثری که دوست دارید روی قلب و روح دیگران بگذارید، استفاده کنید. 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۲۷
عیسی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی