موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات


در این‌جا، سه روش فوق‌العاده را که نتیجه گپ و گفت با دیگران و نیز مطالعاتم بوده، برای تقویت فن بیان و سخنوری شما ارائه می‌کنم. حتماً امتحان کنید؛ بسیار بسیار به دردتان خواهد خورد. امروزه هم که همه‌جا به فن بیان و قدرت بیان نیاز دارید؛ پس حتی اگر مستقیم هم از راه بیان و فن بیان پول در نیاورید، به کارتان خواهد آمد.


اول.

اولین راه، تمرین فروش است. این را دکتر احمد حلت به من آموخت. برای خود من بسیار پیش آمده که توان و کلمه و واژگان و ضرورت صحبت کردن را در خودم احساس می‌کنم، ولی به واسطه روانی، حالا اسمش را کمبود اعتماد به نفس یا حال و حوصله نداشتن یا هر چیزی که بگذارید، نتوانسته‌ام خوب ظاهر شوم. فروش و فروشندگی، می‌تواند شما را از این حجب و حیای اولیه بی‌مورد که دارید، خارج کند و در حوزه صحبت کردن، راحت‌تر و بی‌پرواتر عمل کنید. لازم نیست شغل‌تان را عوض کنید؛ گاهی می‌توانید چیزی را به کسی بفروشید. حتی در جمعه‌بازارها و ... . مطمئن باشید نفع زیادی برایتان دارد. 


دوم.

استنساخ را تمرین کنید. سخت شد؟ یعنی نسخه‌برداری. مثلاً غزلیات حافظ یا اشعار شاملو رو جلوی‌تان بگذارید و شروع کنید به رونویسی از روی آن‌ها. این کار قدرت کلام و حتی قلم شما را فوق‌العاده تقویت خواهد کرد. قدرت واژگان شما را هم تقویت خواهد کرد. 


سوم. 

تا می‌توانید صحبت کنید. البته نه به صورت خود به خودی و همین‌جوری؛ بلکه به صورت هوشمندانه. با دوستان، خانواده، همکاران و حتی غریبه‌ها. به طور خودآگاه از سکوت و واژه و جمله و ... در این گفتگوها استفاده کنید. در این گفتگوهای روزمره، تمرینات مختلف‌تان را اجرا کنید. چیزی بیشتر از حرف زدن، باعث تقویت قدرت حرف زدن شما نمی‌شود. 



---------------------------------------------------------------------------------------

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی