موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

نامه تکان‌دهنده یک تولیدکننده به همسرش

سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۰۳:۳۳ ب.ظ

نامه‌ای نسبتاً غیرعمومی از یک تولیدکننده که تازه کارش را شروع کرده به دستم رسید. شخصاً از مطالعه آ لذت بسیار بردم. این لذت را با شما نیز به اشتراک می‌گذارم. باشد که لذتش را ببرید و اثری روی شما داشته باشد. 

***

سلام عزیز دلم

می‌خواستم نکته‌ای را با تو در میان بگذارم

تا مدت‌ها با خودم فکر می‌کردم چرا من دنبال پول نمی‌روم

با این‌که خیلی دوست دارم وضعم خوب شود؟

تا این‌که امروز دلیلش رو کشف کردم

زندگی فردی به اسم میر مصطفی عالی نسب را خواندم

یکی از قهرمانان صنعت ایران که ده سال پیش مرحوم شده

جالب این‌که مخ اقتصادی خیلی خوبی هم داشته

یک بار در سال 1335 که سنگلج را تخریب کرده و به جایش پارک شهر را ساختند

به بهشتی گفته بود که طبق چیزی که من می بینم و تمرکز شاه روی شهرها

کسی که در تهران زمین بخرد

میلیاردر خواهد شد

همین طور هم شد

ولی خودش می گوید بروید همه حساب های شخصی و کارخانه ام را مرور کنید

یک ریال هم صرف خرید و فروش زمین نکرده ام

ظاهراً اعتقادی به این درآمد نداشته

تا سی سالگی هم یکی از مهمترین تجار ایران بوده

ولی وقتی با مراجع تقلید آشنا می‌شود و اسلام را بیشتر مطالعه می کند

می رود سمت تولید

همه فکر و ذکرش می شود تولید

جالب این که فقط یک بار ناچار شده زمین بخرد آن هم از کسی که به پولش نیاز داشته

سال ها بعد همان زمین را به همان واطه ای که برای خرید زمین آمده بود می فروشد

می گوید سود این معامله

بیشتر از سود ده سال دو تا کارخانه من بوده است

ولی هیچ وقت وسوسه نشدم که بروم و این کارها را بکنم

عزیز دلم

من پول و رفاه شما را دوست دارم

اما درکنارش باید توجیهی هم برای خودم داشته باشم که چرا دارم کار می کنم

توجه و تمرکز روی بحث تولید و صنعت

همان چیزی است که می تواند هم درآمدی برایم به ارمغان بیاورد

هم حس مثبت درونی‌ام را اغنا کند

شخصاً حتی دوست ندارم یک ریال از ناحیه خرید و فروش زمین و ساختمان و ... به دست بیاورم

می خواهم درگیر تولید و کارخانه و صنعت و ... بشوم

این قرار است که از این پس رویه من بشود

تولید هم نیاز به سخت کار کردن و دود چراغ خوردن و .... دارد

شاید در میانه راه به من بگویی که اگر همین زحمت را برای دلالی کشیده بودم

ده برابر در آورده بودم

اما دلالی متعلق به من نیست

خرید و فروش زمین و ملک متعلق به من نیست

در این حوزه‌ها من راحت نیستم نمی‌توانم نفس بکشم حتی اگر همه مردم درگیرش باشند

خواستی پولی به تو می دهم که بروی و انجامش بدهی

اما خواهش می کنم به رویکرد من احترام بگذار

من می‌خواهم شما را به رفاه برسانم

اما از این راه و این که سر سفره ما ده ها و صدها و هزاران نفر دیگر بنشینند

وگرنه همه دارند خرید و فروش سکه و طلا و ارز و زمین و ملک و ... می‌کنند

چه فایده؟

همه ما داریم از همین سوراخ گزیده می شویم

بدون این که کسی به فکر اقتصاد سالم مملکت باشد

عزیز دلم

اگر می خواهی شوهرت از کار کردن خودش لذت ببرد و تمام همتش را روی کار و بار خودش بگذارد

از من مخواه که به سمت و سوی دلالی و درآمدهای غیر تولیدی و غیرصنعتی بروم

من میلیاردر شدن را با تولید دوست دارم

چیزی که هم برکت دارد، هم مفید است برای جامعه من

هم باعث ارضای درونی من می شود

ممنونم عزیز دلم

که درک خواهی کرد

من به سمت تولید خواهم رفت و کارم را شروع خواهم کرد

چشم انداز من این است که بهترین ماشین های جهان را در ایران تولید کنم

می دانم که هنوز زود است

اما خوشم که می‌خواهم در این مسیر باشم و حتی در این مسیر بمیرم؛ حتی اگر به یک دهم این هدف‌ها هم نرسم.

 

 

----------------------------------------------------------------------

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۲۹
عیسی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی