موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

هربار که نقل قول‌های مرتبط با موفقیت را مرور می‌‌کنم، این جمله از جیم ران خیلی مرا تکان می‌دهد؛

پول یا موفقیت، دنبال نمی‌شود، جذب می‌شود.

به عبارت بهتر، جیم ران معتقد است که هیچ وقت درآمد شما، از میزان رشد شخصی و شخصیت شما پیشی نمی‌گیرد. به واقع این دو هم‌سو و هم‌راستا با هم حرکت می‌کنند.

اما این یعنی چه؟

من گاهی با خودم می‌نشینم و فکر می‌کنم که چرا مثلاً درآمد بیشتر از الان، مثلا سه یا چهار یا ده برابر الان نیست. دفعه آخر که این جور فکرها را می‌کردم، یاد این جمله جیم ران افتادم. از خودم پرسیدم که:

اساساً چرا من دارم دنبال پول و درآمد می‌روم؟

و اساساً پول و درآمد جذب چه چیزی می‌شود؟

یک سرچی توی گوگل کردم؛ دیدم همه دارند درباره قانون جذب ثروت صحبت می‌کنند.

اما من بحثم عینی‌تر از این حرف‌ها بود.

با خودم به این نتیجه رسیدم که:

- بخشی از این ثروت و درآمد جذب پشتکار من می‌شود.

- بخشی هم جذب نظم و انضباط من می‌شود.

- بخشی هم جذب قدرت و جسارت ریسک‌پذیری من.

- و البته بخشی هم جذب نوآوری و خلاقیت من.

- و بخشی هم جذب تیم‌سازی و قدرت راه آمدن با مردم و دیگران.

- و بخشی هم به نگاه بازاریابی و مشتری‌مداری من.

- و البته در کنار موارد دیگر، بخشی هم به دعا کردن و درخواست از خدا بر می‌گردد؛ به واسطه نگاه دینی که داریم که بالاخره خدایی هست و همین‌طوری آفریده نشده‌ایم و اگر او عنایت کند، خیلی از موانع از میان برداشته می‌شود.

 

به این نتیجه رسیدم که باید این‌ها را تقویت کنم تا بحث جذب ثروت به واسطه نوعی شخصیت و سبک زندگی و کاری که دارم، اتفاق بیفتد.

وگرنه اگر قرار باشد که صبح دیر بیدار شوم و پشتکار نداشته باشم و نوآوری و فرصت‌جویی و ... هم که به کنار، دیگر کدام جذب و کدام ثروت؟

حالا بحث من ثروت و پول بود.

شما اصلاً بگو علم، شما بگو موفقیت شغلی، شما بگو موفقیت خانوادگی یا حتی موفقیت معنوی یا هر چیز دیگری.

باید آن را جذب کرد. باید به تو بدهند.

 

----------------------------------------------------------------------

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۱۸
عیسی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی