موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

این مطلب را، سالها پیش، یعنی وقتی که الکس فرگوسن ربع قرن در منچستر یونایتد مربیگری می کرد، برای مجله موقیت نوشتم؛ برای این یک ربع قرن. او، یک الگوی تمام عیار برای موفقیت است. مرور می کنیم بخشی از گفته های این مربی ممتاز دیروز و البته بازنشسته امروز را.

***

کتابی به فارسی ترجمه شده است درباره وینس لومباردی، بزرگترین مربی تاریخ راگبی جهان با عنوان افسانه لومباردی. در مقدمه این کتاب، اشاره شده که لومباردی، یک مربی و رهبری ورزشی است، اما 26 درسی که در این کتاب مطرح شده، برای تمام راهبران و مدیران تجاری و غیرتجاری جهان کاربرد دارد. حالا این حرف را درباره گفتارها و حرف های فرگوسن نیز می شود مطرح کرد. با هم بخش هایی از این حرف های او را مرور می کنیم؛ باشد که بتوانیم از آنها در کسب و کار و زندگی مان استفاده کنیم.

×

-          برای تبدیل شدن به یک مربی ممتاز، مهمترین نکته مشاهده است. مشاهده یک اصل مهم برای رسیدن به کیفیتی بالاست. شما به عنوان یک مربی و با مشاهده دقیق، آنچه را که می خواهید به دست بیاورید.

-          پشتکار باید داشته باشید. کار در سطح ممتاز کاری آسان نیست. اگر این  خصوصیت را نداشته باشید، بعد از یک شکست نمی توانید سر جلسه تمرین رفته و این بی انگیزگی، به بازیکنان شما نیز منتقل می شود. در کنار آمادگی تکنیکی، شما باید اشتیاق روانی هم به آنها منتقل کنید.


-          خیلی ساده ارتباط برقرار کنید. مربیان زیادی وجود دارند که مدام در حال صحبت کردن مشاهده می شوند، اما موفق به انتقال پیام نمی شوند. ساده و مختصر و صریح حرف بزنید. یادم می آید زمان بازیکنی ام، ما صبر می کردیم که با مربی درباره فوتبال و تمرین و بهتر شدن حرف بزنیم، اما او درباره چیزهایی دیگر حرف می زد. صحبت کردن اضافه بر سازمان، خطر بزرگی برای مربی است.

-          برای یک مربی خوب شدن، تصمیم گرفتم که ریسک کنم. خواستم که درباره فوتبال بازی کردن، همه چیز را یاد بگیرم. 23 ساله که بودم، به آکادمی مربیگری رفتم و درجه ب گرفتم. تلاش کردم و درجه آ را هم گرفتم. همه کتاب های مربیگری را می خواندم نه اینکه چیزی را می خواندم کپی می کردم که حریص اطلاعات بودم.

-          برای تبدیل شدن به یک بازیکن ممتاز، باید فداکاری کنید و اشتباهات شما کمتر شود. اما برای تبدیل شدن به یک مربی ممتاز، باید فداکاری تان بزرگتر باشد. گاهی باید حتی خانواده تان هم فدا شود و به شدت کار کنید.

-          یک مربی ممتاز، از کار کردن معذب نمی شود، بلکه لذت می برد.

-          مربیان جوان باید قدم به قدم و پله پله رشد کنند. خود من از پایین ترین سطح کار و پیشرفتم را شروع کردم.

-          برای پیشرفت کردن، یادتان باشد که عجله نکنید و به زمان نیاز دارید.

-          یک مربی جوان باید بر شغلش تمرکز داشته باشد و همه محرک ها و عوامل محیطی را از یاد ببرد. بر کارتان و تیم تان متمرکز شوید زیرا بازیکنان بهترین سلاحی هستند که در اختیار دارید.

-          مورینیو به عنوان یک مترجم وارد کار سطح حرفه ای شد. اما او یک هدف داشت و در این راه، سخت عطش شنیدن و یاد گرفتن را داشت.

-          تداوم می تواند باعث موفقیت شود.

-          زمانی که جوان بودم، اشتیاق به دانستن را هرگز از دست ندادم. پیام من به همه مربیان این است که پشتکار داشته باشند. باید محرکی داشته و بر ناامیدی غلبه کنید.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی