موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات


تام هنکس که امسال با فیلم «هولوگرامی برای پادشاه» ساخته تام تیکور در جشنواره فیلم ترایبکا حضور داشت، در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با جان الیور نویسنده برنده جایزه امی درباره به‌یادماندنی‌ترین نقش‌هایش حرف زده و ساختن فیلم بلند را با قدم برداشتن در میدان مین مقایسه کرده است.

به گزارش گاردین،‌ الیور که بازیگر 59 ساله از او با عنوان «تنها صدای باقی مانده در مجامع عمومی که به ما می‌گوید باید از چه چیز‌هایی اطلاع داشته باشیم» یاد می‌کند، از هنکس درباره بعضی از فیلم‌های معروف‌ترش می‌پرسد. هنکس معترف است: «موفقیت از برگ گل نازک‌تر است، فقط شانس است.»

او هنگام یادآوری فارست گامپ به عنوان احتمالا ماندگارترین نقشی که تا امروز بازی کرده، روزی را به خاطر می‌آورد که در بحث‌هایش با رابرت زمه‌کیس کارگردان فیلم به بن‌بست رسیده بود. هنکس با آه و ناله گفته بود: «اصلا کسی به این یارو اهمیت می‌دهد؟» و زمه‌کیس با فریاد جواب او را داده بود: «فیلم ساختن، میدان مین است تام، یک میدان مین لعنتی!»

هنکس در گفت‌وگو با الیور توضیح داده وقتی به بعضی از فیلم‌هایش که موفق نبوده‌اندخوب نگاه می‌کند، نقطه‌های را می‌بیند که همان موقع هم احساس می‌کرد: «وای، اینجا پا روی مین گذاشته‌ایم.» یک گریم و مدل موی بد - «وای یک مین دیگر.»

بازیگر برنده اسکار گفته به ندرت ممکن است به تماشای فیلم‌های قدیمی‌اش بنشیند. او در ادامه گفت‌وگویش شوخی‌هایی با لهجه انگلیسی کرد و گفت: «هر بار که کسی واژه «فوتبال/ soccer» را به زبان میاره، یه انگلیسی می‌میره». اما سرگرم‌کننده‌ترین بخش این گفت‌وگو جایی بود که هنکس شروع کرد به درآوردن ادای ران هوارد کارگردان امریکایی (سازنده فیلم‌هایی مانند «ذهن زیبا» و «مرد سیندرلایی») سر صحنه فیلمبرداری «آپولو 13».

هنکس با تقلید صدای کارگردان توضیح داد که شیوه کاری هوارد این است که هر برداشت را با منطق خاص خودش دیکته می‌کند. بازیگر برنده اسکار روزی را به خاطر آورد که هوارد داشت بلند بلند درباره جای دوربین در صحنه بعدی فکر می‌کرد و کوین بیکن بازیگر نقش مقابلش شروع به دست انداختن هوارد می‌کند.

اگرچه هنکس برای حمایت و معرفی از فیلم جدیدش در جشنواره ترایبکا حاضر شده، اما نه خودش و نه جان الیور هیچ اشاره‌ای به این درام‌کمدی نکردند. در جریان نشست پرسش و پاسخ، هنکس یادآور شد اگر فرصت این را داشت که با یکی از شخصیت‌های واقعی که نقش‌شان را بازی کرده، بنشیند و گپی بزند ترجیح‌‌اش چارلی ویلسن نماینده تگزاس در کنگره امریکا (شخصیت اصلی فیلم «جنگ چارلی ویلسن») بود که در سیاست خارجی برای خودش اعجوبه‌ای بوده است.

همچنین به گزارش فرهنگ و هنر، تام هنکس در این جلسه گفته است: «در حدود اواسط دهه سوم زندگی‌ام زمانی که فیلم‌های متعدد و ضعیف در با موضوعاتی نظیر آدمهای مسخره و سخیف بازی می‌کردم در آن زمان تشخیص دادم که باید کاری بسیار دشوار را آغاز کنم و آن هم گفتن واژه‌ی «نه» به بسیاری از فیلم‌ها و مردمان است».

هنکس در ادامه این مصاحبه افزود:«درس جالب برای من این بود که چطور کاری را که آغاز کرده‌ای به بهترین نحو پیش ببری و آن چیزی نیست بجز فقط کار کردن و کار کردن و انتخاب نوع داستانی که می‌خواهی روایت کنی و نوع شخصیتی که می‌خواهی بازی کنی».

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۰۷
عیسی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی