جایگاههای اجتماعی و حرفهای را برای برندینگ فردی و شخصی جدی بگیرید
جاشوآ بل، ویولونیست معرفی بود. ویولون او سه میلیون دلار میارزید. با اینحال وقتی در متروی واشنگتن شروع به نواختن قطعاتی از باخ کرد، در طول یک ساعت کسی توجه نکرد. کلا هم 32 دلار بیشتر جمع نکرد. هیچکس به این موزیسین بزرگ و پیچیدهترین قطعاتی که نواخت، توجه نکرد. در حال که پریروزش همین هنرمد، در بوستون آمریکا کنسرتی داشت که بلیتش 100 دلار بوده و خبرنگاران برای مصاحبه با او سر و دست میشکستند.
چرا چنین شد؟
از نگاه برندینگ شخصی، جایگاهی که شما دارید، اهمیت زیادی در نگاه مردم و مخاطب به شما دارد. چه یک هنرمند، روزنامهنگار، مدرس یا حتی تعمیرکار باشید. نگویید من که بهترین هستم، مهم این است که جایگاهها و موقعیتهای حرفهای نیز، متناسب با این امر باشد و آنها را جدی بگیرید. نگویید اینها به چه دردی میخورد. درست یا غلط عقل بیشتر مردم به چشمشان بوده و چیزی را میبینند، بیشتر قبول میکنند. قصد نداریم از این ضعف مردم سوء استفاده کنیم، فقط میخواهیم به این درک برسیم که چنین وضعیتی هست. در واقع توصیف میکنیم، نه تفسیر.
اگر عقل بیشتر مردم به چشمشان و چیزی که میبینند است، پس بهتر نیست از جابگاه حرفهای و اجتماعی به این منظور سود ببرید؟ دقت کنید که قرار نیست ریاکاری کنید. فرض اول ما این است که شما تخصص و کارایی لازم را دارید و میخواهید آن را خوب معرفی کنید.