موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

۶ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

ایشان دیوید گاگینز هستند. یکی از نویسندگان و مشاوران انگیزشی در دنیا؛ که البته رکورددار نشست و برخاست در گینس و ... هم بوده. به او لقب سرسخت‌ترین مرد دنیا را داده‌اند. زمانی هم مستأجر بود، هم بدهکار هم بیکار هم افسرده؛ ولی تصمیم گرفت همه چیز را عوض کند. حالا چطوری؟ با هم بخش‌هایی از رویکرد او را مرور می‌کنیم:

 

  1. هر روز کاری را که از آن متنفری بکن؛ حس قدرتی به تو می‌دهد؛ من هر روز بلند می‌شوم به قصد انجام کارهایی که متنفرم از آن؛
  2. به چپ و راستم نگاه کن؛ نه ماشینی نه آدمی. سه صبح. دارم ورزش می‌کنم. چرا واقعاً؟ از کجا این قدرت آمده؟ عاشق فردا صبحم؛ صبح شنبه. دیگران در تنفرند از آن. عاشقم وقتی که دیگران خوابند، شنا و دو و ... تمرین کنند؛ قوی‌ترم می‌کند. عاشقم وقتی دیگران ضعیف‌تر می‌شوند، قوی‌تر شوم؛ نه صرفاً جسم، بلکه قوی‌تر شدن ذهنم از همه چیز مهمتر است؛
  3. به شدت سخت می‌گیرم به خودم؛ ولی به موفقیت‌های کوچکم هم جایزه و تحسین می‌دهم؛ همه ما به جایزه و تحسین نیاز داریم خب؛ باید برای شادی درباره موفقیت‌های‌مان زمان بگذاریم؛
  4. دنبال درد باش؛ گویی شغل شماست؛
  5. شما در معرض خطر یک زندگی بسیار راحت و امن‌اید؛ پایان بدون پی بردن به پتانسیل واقعی‌تان؛
  6. درد، درب مخفی داخل ذهن است به اوج کارایی و سکوت زیبا؛ در آن سوی درد نورهاست...
  7. فرق من با بقیه این است که اجازه ندادم میل به راحتی بر من غلبه کند؛
  8. وقتی خسته‌ام متوقف نمی‌شوم؛ وقتی به پایان برسم متوقف می‌شوم؛
  9. آرنولد؛ همیشه قوی‌تر از آن‌چه تصور می‌کنیم هستیم؛
  10. گاونر ذهنی شما مدام می‌گوید ریسک نکن، از ترس شما تغذیه می‌کند؛ محدودیت‌هایتان را می‌شناسد؛
  11. 10 درصد بیشتر از حدی که در شرایط معمولی می‌توانید، تحت فشار قرار بگیرید؛
  12. بهترین کارها مکروه‌ترین آن‌هاست؛
  13. ذهن ما دنبال مسیری با کمترین مقاومت است. باید بی‌رحم باشیم. دروغ ممنوع. یک خودسازی بی‌رحمانه؛ با کارهای کوچک شروع کنیم؛
  14. باید کاری را بکنید که موجب ناراحتی‌تان می‌شود؛ حتی اگر خوابیدن، اتو کشیدن لباس یا بیدار شدن زودهنگام برای دودین باشد.
  15. از چیزهای کوچک شروع کنید و پیش بروید؛ این‌گونه ذهن خود را بی‌عاطفاه و ضدگلوله می‌کنید در برابر راحتی؛
  16. مستأجر و بدهکار و بیکار بود؛ ولی به خاطر خانواده‌اش تعهد کرد که انجام دهد. در سه ماه 45 کیلو کم کرد؛ با وجود شکستگی کتف و پا در آزمون پیروز شد؛ قسم خورده بودم تک باشم، رکورد گینس بیشترین بارفیکس در 24 ساعت را بشکنم.
  17. درد را جستجو کردم و شیفته عذاب کشیدن شدم؛
  18. شخصیت شما دنبال پناهگاه است؛ کاری که کمکی به شما نمی‌کند، به عظمت نمی‌رساند شما را؛
  19. هر روز کارهایی را که ازشان متنفر بودم می‌کردم؛ مثل حرکات کششی یا دویدن. تنها به این دلیل که متنفر بودم؛
  20. در آن سوی درد، نوری انتظارتان را می‌کشد؛


    کانال مطالعات برندینگ شخصی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۰۱ ، ۱۵:۰۰
عیسی محمدی


🔹در برندینگ شخصی شما نیاز نیست تقلید کنید از الگوهای خاصی؛
🔹باید خودتان باشید؛

🔹اما نکته مهم این‌جاست که در این خود بودن و تکیه بر توانایی‌های خود، نباید تناقضی بین رفتار و گفتار و حتی پندار شما وجود داشته باشد...


🔹به واقع ما قصد نداریم که الگوهایی ثابت به این منظور تولید کنیم و بگوییم که بله،‌ همه شما باید از چنین الگوهایی تبعیت کنید؛ این که می‌شود کاملا تصنعی و ریاکارانه...

🔹اما در این‌جا باید دقت داشته باشیم بین چیزی که کاملا متناسب با درونیات و توانایی‌‌های فردی ماست با تصویری که می‌خواهیم بسازیم
نباید تناقضی باشد...

🔹تناقض آفت برندینگ شخصی است و چون مارهای سمی از آن دور کنید...

 

کانال مطالعات برندینگ شخصی

@brandingstudies

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۰۱ ، ۱۹:۴۰
عیسی محمدی

17 نکته برای خبرنگاران

جهت رشد #برندینگ_شخصی خود در دنیای روزنامه‌نگاری

 

  1. 🔹به شدت مراقب کلام و واکنش‌های خود باشید. نه این‌که تند نقد نکنید، اما حرفه‌ای و ادب‌مدارانه و آرام نقد کنید؛
  2. 🔹به شدت مراقب حتی پوشش خود باشید؛ بیشتر طرف‌های شما سازمان‌ها و نخبگان و ... هستند و این خیلی اثرگذار است؛
  3. 🔹به شدت مراقب ادبیات نظری حوزه کاری‌تان باشید. تا حالا دیده‌اید که یک وکیل حرفه‌ای، درباره پرونده‌ها مثل مردم عادی کوچه و خیابان صحبت کند؟ شما البته رسانه‌کارید و باید ساده صحبت کنید، اما به همین نسبت، باید جدی فکر کرده و نظرورزی کنید؛
  4. 🔹به شدت مراقب این باشید که دارید توجیه می‌کنید یا توصیف و تفسیر و ... می‌کنید؛ مخاطب این‌ها را خیلی خوب متوجه می‌شود؛
  5. 🔹مسیر و جهت واحدی داشته باشید؛ در این صورت هر توییت و پست و کتابی که می‌خوانید و گزارشی که می‌گیرید و ...، مدام در حال ارزش‌افزایی به شما خواهد بود؛ داشتن جهت واحد، یکی از بدیهیات ساخت برندینگ قوی است...
  6. 🔹باید جامعه هدف مشخصی داشته باشید؛ قرار نیست برای همه، همه چیز باشید. جامعه و گروه هدف مشخصی داشته باشید و بر آن‌ها تمرکز کنید...
  7. 🔹دقت کنید که قرار نیست همه شما را دوست داشته باشند یا با شما موافق باشند. حتی بهترین‌ها هم در حرفه شما چنین نیستند؛ پس این را یکی از بدیهیات بدانید...
  8. 🔹پروتکل‌های مشخصی برای رفتار و گفتار خودتان داشته باشید؛ در این صورت به شدت قابل اعتماد و پیش‌بینی خواهید بود؛
  9. 🔹کاری کنید که شما را به تخصص و انصاف در کارتان بشناسند؛ وقت‌های آزاد خود در رسانه یا بیرون رسانه را به تقویت تخصص‌تان بگذرانید؛
  10. 🔹سعی کنید به مرحله چاپ مقاله‌های تخصصی و کتاب در حوزه کاری‌تان برسید؛
  11. 🔹برنامه واحدی برای مدیریت حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های مجازی داشته باشید؛ این‌طور فکر نکنید که آن‌جا حوزه شخصی من است و هر طور بخواهم برخورد کنم. همین‌که می‌نویسید خبرنگار هستید، یعنی از حوزه شخصی خارج شده‌اید و هر رفتار شما، کاهنده یا فزاینده درجه برندینگ شخصی شماست؛
  12. 🔹به قول و قرارهای خود در رسانه و نزد مخاطب خیلی دقت کنید؛ این‌ها مغز برندینگ است. اگر قولی بدهید و گزارش‌ها و مطالبی را دیر تحویل بدهید، بین رسانه‌کارها ارزش خود را کم‌کم از دست می‌دهید. اگر هم از ابتدای امر قول و قراری با مخاطب گذاشته‌اید و کم‌کم زیر پا گذاشته‌اید به این هوا که حالا طوری نیست، حکم مرگ‌تان را امضا کرده‌اید. مخاطب تیزهوش‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. باید طوری به قول و قرارتان پایبند باشید که مخاطب چشم و گوش بسته، حرفتان را بپذیرید؛
  13. 🔹بهترین راه برای کسب حسن شهرت، اولین بودن است. در چه چیزهایی می‌توانید اولین و نخستین باشید؟ چه گزارش‌هایی را می‌توانید برای اولین و نخستین بار منتشر کنید؟ چه حوزه‌ای را برای اولین و نخستین بار می‌توانید به نام خودتان ایجاد کنید؟
  14. 🔹در ساخت یک برند پرجاذبه، باید این پنج‌تا یادتان باشد: «متمایز شوید، همکاری کنید، نوآوری کنید، اعتبار ببخشید، فرهنگ‌سازی کنید». کدام را می‌توانید اجرا کنید؟
  15. 🔹صرف داشتن یک برند شخصی کفایت نمی‌کند؛ تا می‌توانید آن را تکرار کرده و به فراوانی برسانید؛
  16. 🔹زبان خارجی یاد بگیرید، دوره‌های خاص ببینید؛ حضور بین‌المللی‌تان را حتی تقویت کنید؛ به مأموریت‌های خاص بروید...
  17. 🔹دقت کنید که به عنوان یک نیروی حرفه‌ای و حتی یک رسانه‌کار، دیگران بیشتر از این‌که به رزومه شما توجه کنند، به برند شخصی شما توجه می‌کنند. برند شخصی هم یک کار اداری نیست؛ همیشه باید به آن و تقویت آن فکر کنید. تعجب می‌کنید که با یک نیروی حرفه‌ای کاردرست که توان اجرایی بالایی هم دارد قراردادی را امضا نمی‌کنند ولی با یک نیروی نسبتاً ضعیف‌تر صرفاً به دلیل شهرت بیشتر همان قرارداد را امضا می‌کنند؟ تلخ است؛ اما واقعیت بازار رسانه همین است...

 

کانال مطالعات برندینگ شخصی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۰۱ ، ۱۱:۵۹
عیسی محمدی

33 نکته درباره

هنر دیده شدن

#برندینگ_شخصی

#پرسونال_برندینگ

از

#برایان_تریسی

 

  1. 🔹دقت کرده‌اید که بعضی از کارکنانی که کارآمدتر و توانمندتر از دیگر همکاران خود نیستند، ترفیع و دستمزد بیشتری می‌گیرند؟ این منصفانه نیست. چرا واقعا؟
  2. 🔹واقعیت این است که نه تنها در کاری که انجام می‌دهیم باید خوب باشیم، بلکه باید دیگران هم خوب بودن ما را در آن کار ادراک کنند؛ انسان‌ها موجوداتی ادراکی هستند.
  3. 🔹آن‌چه تعیین می‌کند آنان چگونه فکر و عمل می‌کنند، این نیست که آنان چه می‌بینند، بلکه این است که از آن‌چه می‌بینند چه برداشتی دارند؛
  4. 🔹همکار شما به عنوان فردی شناخته می‌شود که به هر دلیلی شایستگی ترفیع بیشتری را دارد، حتما این اتفاق برایش می‌افتد چرا که دیگران او را چنین شناخته‌اند؛ هرچند که شما معتقد باشید که اگر چنین فرصتی را به‌تان بدهند شما هم می‌توانید این کارها را بکنید؛
  5. 🔹کارهایی است که می‌توانید انجام بدهید تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرید؛
  6. 🔹اگر بیشتر در معرض دید قرار  بگیرید، سرعت پیشرفت شما هم فوق‌العاده بیشتر خواهد شد؛
  7. 🔹نقطه شروع برای این‌که بیشتر دیده شوید، این است که توانمندی‌تان را رشد بدهید و ببینید برای مدیران و رئیسان شما چه چیزهایی در شرکت و سازمان مهم است و در آن حوزه توانمند شوید؛
  8. 🔹دیگران باید شما را فردی ببینند که در حوزه‌اش توان و مهارت بالایی دارد؛ شک نکنید آینده شما وابسته به همین است؛
  9. 🔹این کار شما را بیشتر از چیزی که تصور می‌کنید، در معرض توجه‌ها قرار می‌دهد؛ در معرض توجه کسانی که مهم‌اند و می‌توانند امضای پیشرفت شما را پای کارنامه‌تان بزنند؛
  10. 🔹این‌که دیگران عملکرد شما را عالی بدانند، یعنی دروازه‌های فرصت  به مسئولیت‌های بزرگتر، موقعیت‌های بهتر و آینده چشم‌نوازتر؛
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۰۱ ، ۱۹:۲۱
عیسی محمدی

به زودی

به زودی

به زودی

 

33 نکته درباره برندینگ شخصی

پرسونال برندینگ

از برایان تریسی

 

چطور در محل کارتان دیده شوید

و در حالی که دیگران سخت‌تر از شما کار می‌کنند

این شما باشید که موفق‌تر بشوید؟

 

در این‌جا 

و در کانال

مطالعات برندینگ شخصی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۰۱ ، ۲۰:۱۳
عیسی محمدی

#برایان_تریسی، مشاور بین‌الملْلی توسعه فردی و کسب و کار، روایت جالبی از دو ویژگی که باعث پیشرفت فوق‌العاده و سریع شما در سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌شود دارد؛

این را هم با عطف به پژوهش و نظرسنجی صورت گرفته از 106 مدیرارشد اجرایی در شرکت‌های بزرگ احصا کرده یا استناد کرده است.

 

این دو ویژگی که از نظر این مدیران ارشد می‌تواند باعث دیده شدن و توسعه و پیشرفت نیروها بشود چیست؟

اول این‌که نیروها بتوانند سریع اولویت‌بندی کرده و اهم و مهم کنند و امور مهم و بسیار مهم را از میان انبوه کارهای روزانه یک شرکت و سازمان تشخیص بدهند. این در حالی است که بیشتر نیروها که حتی شاید به شدت هم کار می‌کنند،‌ نتوانند چنین تشخیصی بدهند؛ حالا یا هوش لازم را ندارند یا همت لازم یا در جریان نیستند...

 

دوم این‌که نیروها وقتی که اولویت‌های لازم را تشخیص دادند،‌ با سرعت سروقت آن‌ها رفته و سریع تمام کنند؛ طوری که مدیران‌شان حیرت کنند از این سرعت در تکمیل کار.

 

اصل این مطلب و دیگر مطالب مرتبط را در کانال مطالعات برندینگ شخصی مطالعه کنید

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۰۱ ، ۱۲:۵۹
عیسی محمدی