موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

همیشه نسبت به اخلاق و فرهنگ کار حساس بوده‌ام. امروزه متأسفانه همه کار را یک وزنه اضافه و تکلیف سخت و وظیفه طاقت‌فرسا می‌دانند؛ و چقدر زشت! در حالی که کار به ما درآمد،‌ استقلال مالی، بالندگی، خدمت به جامعه، سلامت روانی و ... می‌بخشد. اجازه بدهید درباره اخلاق کار، کمی از کیم وو چونگ بنیانگذار دوو بیشتر بدانیم. با این‌که او عاقبت‌به خیر نشد، اما این فلسفه‌اش را خیلی دوست می‌دارم:

 

- کار سرگرمی من است.

- من کار و مشغله فراوان دارم و از این بابت خیلی خوشحالم.

- اگر با تمام وجود در جهت کار و فعالیت‌تان تلاش کنید موفقیت شما تضمین‌شده است.

- فردی که با تمام وجود تلاش می‌کند هرگز شکست نخواهد خورد.

- همه مرا برده واقعی کار می‌دانند. کسانی چنین نظری دارند که ارزش واقعی کار را نمی‌دانند و نچشیده‌اند و به لذتی که از کامیابی و موفقیت به انسان دست می‌دهد چیزی نمی‌دانند و به آن نرسیده‌اند.

- جوانان امروز به جای این‌‌که کار و حرفه را یک هدف اصلی بشناسند، آن را تنها وسیله‌ای برای رسیدن به دیگر خواسته‌های خود می‌دانند.

- اگر کار و حرفه را به جای این‌که عامل موفقیت، کامیابی، رشد شخصیت و بهبود جامعه بدانید، فقط وسیله کسب مادیات بدانید،‌نسبت به کار و حرفه بی‌حرمتی بزرگی کرده‌اند.

- اگر به کار و حرفه‌تان مباهات کرده و از انجام آن رضایت خاطر داشته باشید، برای‌تان سرچشمه شادی و لذت بی‌پایان خواهد بود.

- در مورد تحصیل هم چنین است. باید به قدری غرق درس شوید به شما بگویند خوره. انگ بزنند. در این صورت موفق می‌شوید.

- اگر کار و تحصیل را بار اضافه بدانید، کارتان تمام است. اما اگر یک سرگرمی بدانید، خلاقیت شما بروز خواهید کرد.

-  اگر با تمام وجود غرق در کاری شده و از آن لذت ببرید، شکستی در کار نخواهد بود.

- کیفیت ثروت بیشتر از خود ثروت اهمیت دارد، لذت انجام کار مهمتر از منافع مادی آن است.

- پاره‌ای از کارآفرینان تنها دنبال منافع مالی و کسب ثروت‌اند. این هدف زندگی‌شان است. به خاطر همین همیشه عصبی و آشفته و نگران دارایی‌های خود هستند.

- یک معتاد به کارم و فقط برای لذت موفقیت کار کرده‌ام نه چندرغاز سود.

- برای بهترین شدن در هر کاری که کاملا خود را در آن غرق کنید. ایده‌ها، هوش، ذکاوت، آگاهی و درک به کسانی داده می‌شود که با تمام وجود خود را در حرفه یا کار سازنده غرق کنند.

- اگر بخواهید برای کسب ایده‌های جدید، مدت زمانی دست از تلاش برداشته و به استراحت بپردازید، بسیار راه بیهوده‌ای را اختیار کرده‌اید. نوشته‌ها از انتها و نوک قلم متولد می‌شوند و شما همواره باید نوشتن و نوشتن را تمرین کنید تا ایده‌ای را به دست بیاورید. به همین دلیل ذهن خلاق و افکار متعالی در رشته‌های دیگر نیز از غوطه‌وری و تعمق کامل حاصل می‌گردد. نابغه بودن 99 درصد به تلاش وابسته است. خود را غرق کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۳۰
عیسی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی