موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

منتظر چه هستید؟ چرا شروع نمی‌کنید؟ هر‌آنچه را که تصور می‌کنید باید شروع کنید. جا دارد در همین‌جا، جمله‌های وین‌دایر در کتاب اندیشه‌های ماندگار را، یک‌بار دیگر مزمزه کنیم تا یادمان نرود که اقتدار، با شروع و آغاز و گام اول است.

 

وین‌ دایر در این کتاب و در فصلی از آن، نوشته‌هایی از گوته، شاعر و اندیشمند بزرگ آلمانی را می‌آورد و از این جمله‌ها، چنین برداشت می‌کند که:

- تنها کافی است برخیزید تا کار کامل شده و به پایان برسد.

- بدون توجه به میزان مقاومتی که در درون حس می‌کنید، به جز برخاستن و عمل کردن درباره اولین مورد، به کاری دیگر نپردازید.

- اتمام هیچ طرحی را متقبل نشوید، تنها آغازش کنید.

- برخیزید، آغاز کنید و شاهد قدرت جادویی آن باشید. هیچ گاه درباره اتمام سریع کارها و حجم و گستردگی‌شان فکر نکنید، فقط آغاز کنید.


و البته جناب وین دایر، در فرازهایی دیگر از نوشته‌اش، خاطره‌ای را هم نقل می‌کند. ناشر کتاب‌ها و آثار این نویسنده، از این‌که چطور این همه نوشته را، وین دایر می‌تواند بنویسد و چیزهایی به آن‌ها اضافه کند، اظهار شگفتی می‌کند. و دایر در پاسخ به ابراز شگفتی او، می‌گوید که تنها رازش، این است که هر روز و سر ساعت و زمان مشخصی، کلید کار بعدی‌اش را می‌زند و کار بعدی‌اش را، شروع می‌کند؛ بدون این‌که فکر کند قرار است تمامش کند؛ همین.

 

... شما چرا آغاز نمی‌کنید؟ آغاز کردن، قدرتی جادویی دارد. برداشتن اولین‌ گام‌ها و گام‌های اول، می‌تواند زندگی شما را زیر و رو کند. می‌گویند وقتی که کار شروع شود، خود کار، خودش را تمام خواهد کرد و تنها کافی است که شروعش کنید.

 

...کارهایی را که در آرزویشان هستید؛ گام‌های اول را شناسایی کرده و بردارید، به همین راحتی. عادت کنید به چنین عادتی تا ببینید با شما چه می‌کند. معطل چه هستید؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی