موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

موفقیت جدی

فلسفه موفقیت؛ برای دست‌یابی به دستاوردهای بیشتر و زندگی بهتر

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

آرنولد همیشه جزو اسطوره های زندگی من بوده است؛ البته نه زندگی شخصی و سایر رفتارهایش، که جنبه پشتکار داشتن و موفقیت هایی که به دست آورده و تقوای حرفه ای وی برای رسیدن به این موفقیت ها.

او در جایی می گوید:

«تجربه درد و سوزش در عضلات چیزی است که عضله را به رشد می رساند و تفکیک کننده یک قهرمان از یک فرد غیر قهرمان است. اگر می توانید از این مرزهای درد عبور کنید، ممکن است که قهرمان شوید. اگر هم نمی توانید پس قهرمانی را فراموش کنید.»

البته وقتی که از این تجربه درد و سوزش صحبت می کند، منظورش بلند کردن وزنه های سنگین است؛ تا حدی که توانش را دارید. طبیعی است که بر اثر تکرار حرکات با وزنه های سنگین، درد و سوزشی در عضله ها ایجاد می شود.

نه تنها در هنگام تمرینات بدنسازی، که در همه جنبه های زندگی نیز، چنین امری اتفاق می افتد: وقتی که حجم کارها و مشکلات شما زیاد می شود، احساس گرفتگی و درد و سوزش و افسردگی و ... می کنید.

در این صورت، آدم ها دو دسته می شوند:

-          دسته اول: سریع تمرینات را متوقف می کنند و به همان قلمرو قبلی خودشان بر می گردند؛ یعنی با وزنه های سبک تر تمرین می کنند.

-          دسته دوم: این درد و سوزش را، البته به شرطی که معقول باشد و آسیب رساننده نباشد، تاب می اوردند و تبدیل به قهرمانان آینده می شوند.

مشکل دارید؟ احساس می کنید کارتان زیاد است؟ احساس می کنید که مشکلات، در حال از پا در آوردن شما هستند؟ احساس تنهایی می کنید؟ احساس می کنید که دنیا با همه توانش، قصد دارد شما را آچمز کند؟ احساس می کنید که هالتر زندگی، زیادی سنگین شده و دارد عضله های ذهن و جسم شما را، اذیت می کند؟

پس دو راه بیشتر پیش رو ندارید:

-          راه اول: سریع همه چیز را رها کنید و به قلمرو قبلی برگردید؛

-          راه دوم: این سختی ها را تاب بیاورید و تبدیل به یک قهرمان بشوید؛

باور کنید راه دیگری وجود ندارد؛ اگر دنبال راه ساده  تری هستید، بهتر است قهرمان شدن را ترک کنید؛ موفق شدن را کنار بگذارید؛ درجه یک شدن را فراموش کنید.

قهرمان شدن تنها یک راه دارد: تاب آوردن درد و سوز ایجاد شده در عضله ها؛ که به واسطه وزنه های سنگین ایجاد شده است. تنها، اینچنین است که پیشرفته می کنید.

هر مشکل، یک وزنه سنگین است؛ پس برای پرورش عضله های موفقیت خود، با اشتیاق دنبال وزنه های سنگین، مشکلات سنگین بروید.

... راه دیگری برای قهرمان شدن نمی شناسم؛ شما می شناسید؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی